یکی از راهکارهای مدیریتی در این زمینه، صفر کردن بدهی‌ها و اینکه از روسای مسئولان خواهان این هستیم که خرج و دخلشان را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن هاشمی در هفتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات نظام سلامت در بخش مدیریتی است که بر می‌گردد به یکسری ادغام‌های آموزش عالی و بهداشتی در این حوزه و ما توانسته‌ایم بر خلاف همه دنیا، دولتی فکر کنیم . بر عکس آن شعار داده‌ایم و البته یکسری این بخش خصوصی را اصلا قبول ندارند و حاصل آن شده وزارتخانه‌ای با 420 هزار پرسنل و برای جبران این عملکرد باید 200 هزار نیروی دیگر اضافه کنیم.

وی افزود: ما باید در این مسیر به سمت راهی برویم که بدهی هایمان را صفر کنیم و از روسای مسئول (دانشگاه و بیمارستان‌ها و...) بخواهیم که دخل و خرجشان باهم بخواند و اگر نتوانستند از عهده آن برآیند، باید عوض شوند.

تغییر در حوزه سلامت چندان سریع نیست

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با وجود 91 دانشکده و پردیس‌های بین المللی در هر شهری، روز به روز آدم‌های کم سواد فارغ التحصیل می‌شوند و در واقع این فارغ التحصیلان با جان مردم سر و کار دارند و از طرفی هزینه این ساخت‌ها از جیب مردم پرداخت می شود و در این مسیر ما قسم نامه‌آی خورده‌ایم و باید در این مسیر آموزشی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در حوزه سلامت چندان سریع نخواهد بود و تغییر زمانی صورت می‌گیرد که همدلی و این‌که به دنبال حاشیه نبوده بلکه مشکلات را در این مسیر حل کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر بهداشت ، سلامت ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.