امیر سرتیپ محمد محمودی، از اعزام گسترده گروه‌های امدادی ارتش از یکان‌های قرارگاه لشکر 30 گرگان، فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی و تیپ 216 زرهی قزوین، مرکز آموزش تکاوران منجیل و... برای کمک‌رسانی به مردم گرفتار در بحران برف و کولاک شدید در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ امیر سرتیپ محمودی گفت: در پی بارش شدید نزولات جوی در مناطق شمالی کشور و بنا به درخواست استانداری‌های استان‌های فوق، تیم های امدادی ارتش از نخستین ساعات شروع برف و کولاک در استان های گیلان و مازندران کار امداد‌رسانی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات هموطنان آسیب دیده،  بازگشایی معابر عمومی و جاده های اصلی شهرها و روستاها می باشد، تصریح کرد: بیش از ده‌ها دستگاه خودروی سنگین همچون نفربرها، خودروهای کمک‌دار، گریدر و بولدوزر ارتش به منظور امدادرسانی به مناطق مختلف استان گیلان و مازندران اعزام شده اند.

رئیس ستاد بحران ارتش با اشاره به این که فرماندهی محترم ارتش در این رابطه به یکان های آجا دستور ویژه  جهت همکاری گسترده با مردم و نهادهای اجرایی صادر کرده، ادامه داد: برابر تدبیر و دستور فرماندهی آجا، تجهیزات و امکانات لازم از یکان های مستقر در منطقه و مناطق همجوار در کنار سایر نهاد ها و مسئولان اجرایی کشور برای کمک‌رسانی به مردم بسیج شده اند و با نیمه تعطیل در آوردن فعالیت های روزانه خود، اولویت اصلی را کمک به آسیب دیدگان از برف و کولاک شدید مناطق شمالی کشور قرار داده اند.

وی در پایان از ارسال دستگاه‌های سیار طبخ نان، چند نوبت غذا، دارو، پزشک و تجهیزات پزشکی، تانکرهای آبرسانی  و ... خبر داد.

* اعزام نفربرهای ارتش به منظور امداد رسانی به روستاهای منطقه تالاب انزلی

امیر سرتیپ محمودی همچنین با اشاره به مسدود شدن راه‌های مواصلاتی برخی از روستاهای استان گیلان درپی بارش شدید برف و کولاک افزود: پس از دریافت گزارش از استانداری گیلان مبنی بر محصور شدن اهالی محترم روستای آب کنار و چندین روستای دیگر استان گیلان در برف و کولاک و وجود شرایط بحرانی در منطقه مذکور، نفربرهای تیپ 216 زرهی نیروی زمینی آجا به منظور امداد رسانی به منطقه اعزام شدند.  

وی تصریح کرد: بارش برف سنگین، راه های ارتباطی این روستاها را قطع کرده که از صبح امروز تیپ 216 زرهی نیروی زمینی با اعزام نفربرهای خود کار امداد رسانی به مردم شریف این مناطق را آغاز نموده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
اگه میشه از امداد رسانی ارتش عکس هم بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
به داد مردم مناطق شهری وروستایی تنکابن برسید.امروزکه چهارمین روز ازشروع بارندگیست هنوز بیشتر کوچه هاوخیابانهای شهرتنکابن انباشته ازبرف است.مسولین تنها به توزیع آب معدنی ونان بین مردم اکتفاکرده اند.بسیاری ازخانه های مردم درحال فروریختن است.بیش از چندین هزارمیلیاردتومان به خانه ها.گلخانه ها وباغهای مرکبات مردم خسارت وارد شده.
Iran (Islamic Republic of)
محرم
۲۰:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
درود بر ارتش قهرمان
آخرین اخبار