خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) اعلام کرد برخی اسناد از ارتباط سازمان یافته بین دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با شبکه تروریستی القاعده حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ بر اساس این گزارش،  سزگین تانری قولو معاون رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه از پارلمان این کشور خواسته است از اردوغان در ارتباط با ادعاهای مربوط به طراحی شبکه « دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) » برای اجرای چندین انفجار تروریستی در شماری از شهرها و فرستادن 20 انتحاری به ترکیه با هدف اجرای این انفجارها بازخواست کند.

روزنامه یورت چاپ ترکیه به نقل از تانری قولو نوشت: یگانهای  اطلاعاتی ترکیه گزارشهایی را دریافت کرده اند که نشان می دهد گروه داعش که با القاعده ارتباط دارد یک گروه انتحاری برای اجرای انفجارهای تروریستی در شهرهای آنکارا ، استانبول و اسکندرون فرستاده است. قولو از اردوغان درباره صحت و درستی این  اطلاعات پرسیده است.

وی درباره چگونگی توانایی داعش برای ورود به ترکیه و طرفهایی که زمینه ورود اعضای داعش را فراهم کرده اند و همچنین درباره تحولات اخیر در عملیات امنیتی با هدف دستگیری عناصر انتحاری تروریستی و میزان درستی گزارشها درباره طراحی داعش برای وارد کردن هفت دستگاه خودروی بمب گذاری شده به ترکیه و توانایی‌اش در وارد کردن دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در دوم نوامبر سال گذشته پرسیده است آیا نیروهای امنیتی توانسته اند این دو دستگاه خودرو را تعقیب و شناسایی کنند ؟

قولو به ادعاها درباره فرستادن 25 دستگاه خودروی مسروقه به شهر  اسکندرون در ماههای نوامبر و ژانویه سال 2013میلادی و ناتوانی در تعقیب آنها اشاره و پرسیده است آیا نیروهای امنیتی موفق شده‌اند خودروهای مسروقه را کشف و ضبط کنند. قولو همچنین از تدابیر امنیتی اتخاذ شده در خصوص احتمال طراحی داعش برای اجرای انفجارهای تروریستی در  ترکیه سوال کرده است.

اسناد نشان می دهد دولت اردوغان با شبکه القاعده ارتباط ارگانیک دارد و با این شبکه برای اجرای برخی برنامه های افراطگرایانه در منطقه همکاری می کند و از این شبکه با همکاری با برخی کشورهای عرب خلیج فارس و در صدر آنها عربستان برای حمله به ثبات سوریه ، عراق و لبنان استفاده می کند.

دهها گزارش مطبوعاتی در ترکیه نشان می دهد داعش چندین اردوگاه در این کشور دارد  همچنین گزارشهای اطلاعاتی غربی ثابت می کند ترکیه به گذرگاه اصلی عناصر القاعده به سمت سوریه تبدیل شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار