ساکنان شهر سانفرانسیسکو آمریکا به علت گرانی مسکن و اجاره خانه به خشم آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتلویزیون فرانسه ؛ قیمت مسکن و اجاره خانه در این شهر به شدت افزایش یافته است. بسیاری از تظاهرکنندگان علت این پدیده را به حضور شرکتهای بزرگ نسبت می دهند. تظاهرکنندگان با تجمع در برابر دفاترگوگل و فیسبوک، مدت چهل دقیقه مانع ورود کارکنان به دفاتر کاریشان  شدند.

طی دو ماه اخیر معترضان این شهر چهار بار تظاهرات کرده اند. سرویسهای حمل و نقل کارکنان شرکتهای  حاضر در منطقه سیلکن والی به نماد دو دستگی در این شهر تبدیل شده اند چرا که با مستقر شدن  کارکنان این شرکتها  در سان فرانسیسکو  تقاضا برای مسکن بالا می رود اما از سوی دیگر ساکنان قدیمی این شهر از این وضع به ستوه آمده اند و می گویند توان پرداخت هزینه های اجاره خانه بالا را ندارند. یکی از تظاهرکنندگان گفت حقوق بگیران کم درآمد نمی توانند با درآمدهای صنایع تکنولوژیک رقابت کنند.

یکی دیگر گفت شرکتهای تکنولوژیک در حال تبدیل کردن  این شهر هستند و هیچ اعتنایی به وضع ساکنان آن نمی کنند. طی دو سال گذشته هزینه اجاره خانه در سانفرانسیسکو سی درصد افزایش یافته است . هزینه اجاره سوئیتی کوچک در این شهر هفتصد و بیست دلار در ماه است که این بسیار بالاتر از هزینه اجاره خانه در آمریکا است. 

شهرداری برای جذب شرکتهای بزرگ معافیتهای مالیاتی قابل ملاحظه ای پیش بینی کرده است که این سیاست باعث افزایش قیمت مسکن شده است. شهرداری مدعی است این سیاست باعث کاهش بیکاری شده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: خشم ، قیمت ، ساکنان ، شدید ، اجاره ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار