با این آموزش شما می توانید نرم افزارهای کرک شده خود را حفظ کنید و از کار افتادن کرک نرم افزار خود جلوگیری کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در مطالب آموزشی قبلی به اهمیت و ویژگی های فایروال ویندوز پرداختیم.
متاسفانه به دلیل عدم شناخت درست کاربران از امکانات و ویژگی های فایروال ویندوز به اشتباه پس از نصب ویندوز یکی از اقدامات انجام شده غیر فعال کردن فایروال ویندوز است. در حالی که شما با استفاده از فایروال ویندوز می توانید از هک شدن خود و به خطر افتادن اطلاعات شخصی جلوگیری کنید.


ابتدا وارد کنترل پنل شوید نحوی نمایش آیکون ها را به صورت Large icons قرار دهید. سپس فایروال ویندوز را باز کنید.
در پنجره باز شده از منوی سمت چپ بر روی Advanced settings کلیک کنید.


قسمت شماره یک و دو به ترتیب مربوط به قوانین مدیرت ورود و خروج فایروال است. که با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید قوانین اعمال شده را در قسمت شماره 3 مشاهده کنید. 
در قسمت شماره 4 شما با استفاده از New Rule می توانید قانون جدید در مدیریت ورود و خروج فایروال وضع کنید.
وضع قانون جدید
نحوه وضع قانون جدید در Inbound Rules و Outbound Ru مانند هم است و هیچ تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آنها در اعمال قوانین ورود و خروج فایروال است. برای مثال شما در Inbound Rules مانع ارتباط یک نرم افزار با اینترنت می شوید. در این حالت این نرم افزار می تواند از اینترنت داده دریافت کند ولی قادر به ارسال داده نیست.
برای وضع یک قانون جدید ابتدا بر روی Inbound Rules کلیک کرده و سپس بر روی New Rule کلیک کنید. برای شما پنجره زیر نمایش داده می شود.


بخش شماره یک مربوط به مراحل انجام یک Rule است. در بخش شماره دو شما موضوع Rule خود را مشخص می کنید. برای مثال شما اگر می خواهید برای برنامه ای محدودیت ایجاد کنید و یا بلعکس قسمت شماره 3 را انتخاب می کنید. و قسمت 4 مربوط به پورت ها، قسمت 5 مربوط به برنامه ها و ... از پیش تعریف شده است. در نهایت شما با قسمت شماره 6 می توانید به صورت دلخواه و با مشخص کردن جزئیات بیشتر یک Rule ایجاد کنید.
شما پس از مشخص کردن قسمت شماره 2 مراحل مربوط به انتخاب شما در قسمت شماره یک نمایش داده می شود.
قسمت شماره 3 را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.


در پنجره بعدی شما مشخص می کنی که آیا می خواهید این قانون بر روی تمام برنامه ها اعمال شود (قسمت شماره یک) یا بر روی برنامه خاصی (قسمت شماره 2) که شما باید آدرس محل نصب برنامه را مانند مثال وارد کنید.
پس از مشخص کردن آدرس برنامه مورد نظر بر روی Next کلیک کنید.


در مرحله بعدی شما مشخص می کنید که آیا این برنامه اجاز ارتباط با خارج از سیستم را دارد یا نه که قسمت شماره یک شما اجازه دسترسی را می دهید. در قسمت شماره دو اجاز دسترسی را می دهید ولی به شرط اعمال تغییرات خاص. برای مثال اجازه دسترسی به شرط کد(رمز) شدن ارتباط. در قسمت شماره سه شما اجازه دسترسی به خارج از سیستم را نمی دهید.
ما در اینجا می خواهیم برنامه ای که آن را کرک کرده ایم اجازه دسترسی به اینترنت را از آن بگیرم تا کرک ما را شناسایی و از بین نبرد. پس قسمت شماره سه را انتخاب و بر روی Next کلیک می کنیم.


در مرحله بعدی شما تعیین می کنید که نرم افزار به چه شبکه های اجازه دسترسی را ندارد. قسمت Public مربوط به اینترنت می باشد و قسمت Private مربوط به شبکه های کوچک مانند شبکه یک اداره یا مرکز آموزش می باشد. قسمت اول مربوط به دامین های شرکت های بزرگ است.
قسمت مشخص شده را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.


در مرحله آخر شما در قسمت شماره یک نام قانون خود را مشخص می کنید و در قسمت شماره دو می توانید توضیحاتی در مورد آن بنویسید.
در نهایت هم بر روی Finish کلیک کنید.


حالا Rule شما ایجاد شده است و آن را می توانید در قسمت Inbound Rules مشاهده کنید. که با دابل کلیک بر روی آن می توانید برخی تنظیمات آن را ویرایش کنید.
و با کلیک بر روی Disable Rule آن را غیر فعال کنید. همچنین با کلیک بر روی Delete می توانید Rule که ایجاد کرده اید را حذف کنید.
امیدواریم بخش اول مفید واقع شده باشد.

گزارش از حسین جاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
سلام اقای جاهدی
تشکربابت اموزش
پست قبلیتون درباره فایروال بود
که من گفتم انتی ویروساجازه فعال کردن نمیده
ولی جوابی نگرفتم
واین مشکلو خودم مرتفع کردم
لطفا درست درمان اطلاع رسانی کنید
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
مفید بود خیلی هم مفید بود ادامه بدید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۰۸:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از مطالب مفیدتون اگه میشه بیشتر از این مطالب آموزنده روی سایتتون قرار بدید
آخرین اخبار