استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر توجه دولت برای حضور سرمایه‌گذاران در این استان، گفت: ‌تسهیلات آسان ‌برای سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علی اوسط هاشمی در همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و چندی از وزرای دولت تدبیر، مدیران ارشد استان‌، تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای روسیه‌، هند‌، پاکستان و افغانستان و جمع کثیری از سرمایه‌گذاران‌‌، کارآفرینان و نخبگان ‌در حال برگزاری است، شعار این همایش را «با تغییر رویکرد و با مشارکت تحول را در چهره سیستان و بلوچستان جستجو کنیم» عنو‌ان کرد و افزود: به منظور حضور سرمایه‌گذاران در استان و استفاده از ظرفیت‌ها‌ی بالقوه سیستان و بلوچستان برای اشتغال محوری و توسعه استان طراحی این همایش برگزار شد.

وی با برشمر‌دن اهداف ده‌گانه این همایش خواستار اختصاص دو درصد از اعتبارات صادرات کشور برای توسعه سیستان و بلوچستان شد و گفت: پیشنهاد می‌شود برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه دو درصد از محل صادرات کشور به این استان اختصاص یابد.

هاشمی با بیان اینکه در راستای عدالت محوری و توازن توجه به سیستان و بلوچستان حق ملی و منطقه ای این استان است، اظهار داشت: شرکت‌های دولتی معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات آسان را برای سرمایه‌گذاران اعمال کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ما بر این باوریم که حق ملی و منطقه‌ای این استان ضایع شده است،

این مسئول ادامه داد: در راستای عدالت محوری و برخوردار کردن استان‌هایی که قابلیت دارند اما دست خوش خرده نا امنی قرار گرفته‌اند، عزم دولت جزم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع و معادن در ادامه چند پیشنهاد برای توسعه سیستان و بلوچستان ارائه کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی باید در این شهرستان حضور فعال داشته باشند.

وی با تاکید بر اعمال معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران این استان اذعان داشت:

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تخصیص کامل اعتبارات جاری و عمرانی این استان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای در منطقه شد.

این مسئول اضافه کرد: گازرسانی به 19 مرکز شهر سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار توجه دولتمردان به منطقه آزاد در سیستان شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.