آمریکا بار دیگر از ویکتور یانوکویچ رییس جمهور اوکراین خواست برای تشکیل یک دولت جدید با مخالفان کشورش وارد گفتگو شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با یانوکویچ گفت : گفتگوی مستمر و تفاهم واقعی برای تشکیل یک دولت جدید که قادر باشد اعتماد مردم اوکراین را جلب کند، تنها راه برای برقراری آرامش و ثبات در این کشور است.

بایدن که از زمان به خشونت کشیده شدن اعتراضات مخالفان در اوکراین، چندین بار با رییس جمهور اوکراین تماس داشته است، بار دیگر از وی خواست :از همه فرصت ها برای یافتن راه حلی سیاسی در بحران کنونی استفاده کند.

وی افزود : عدم توسل به نیروهای پلیس ضد شورش، آزادی تظاهرکنندگان بازداشت شده و تحت پیگرد قرار دادن عاملان حملات خشونت آمیز به خبرنگاران و تظاهرکنندگان، از جمله این اقدامات و فرصت هاست.

مخالفان اوکراین روز سه شنبه از یانوکویچ خواستند با کاستن از اختیارات خود و اعمال برخی اصلاحات در قانون اساسی، به آنچه آنها «دیکتاتوری» خواندند، پایان دهد.

آمریکا روز دوشنبه از گفتگوی خود با اتحادیه اروپا در مورد احتمال اعطای یک کمک مالی به اوکراین خبر داد ولی افزود این کمک احتمالی پس از تشکیل یک دولت جدید و احیای اقتصادی در آن کشور اعطا خواهد شد.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار