اعضای بدن بیماران سوری که به خاطر معالجه در بیمارستان‌های ترکیه بستری شده، در این بیمارستان‌ها به سرقت می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه السفیر  ، موارد سرقت اعضای بدن شهروندان سوری در بیمارستان‌های ترکیه بار دیگر نمود پیدا کرده است.

 از چند ماه پیش دیگر رسانه‌ها اشاره‌ای به سرقت اعضای بدن بیماران سوری در بیمارستان‌های ترکیه نداشتند که این سبب شد که تصور شود این پدیده به اتماتم رسیده است اما اتفاقات جدید نشان می‌دهد که پدیده سرقت اعضای بدن بیماران سوری همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این اتفاق از حد و مرز باندهای مافیایی تجارت اعضای بدن فراتر رفته به بیمارستان‌های دولتی ترکیه رسیده است. بیمارستان‌هایی که خود باید جلوی این روند را مدیریت را بگیرند اما خود در این امر دخالت دارند.

 یکی از قربانیان این پدیده  "احمد عبدالکریم محمد" جوان 19 ساله سوری است. وی پس از اصابت ترکش در 31 ژانویه گذشته در شهر حماه زخمیشد و  پس از  تشدید درگیری‌ها در اطراف این شهر، برای درمان به بیمارستان دولتی  ترکیه منتقل شد.

گروهی از  فعالان با انتشار نوار ویدئوی از این جوان تاکید کردند: خانواده و بستگان احمد عبدالکریم شوکه شدند که چگونه فرزند آنها باوجود جراحت‌های سطحی جان باخته است. آنها همچنین از این مسئله شوکه شدند که باوجود زخمی شدن احمد عبدالکریم از ناحیه سر، آثار عمل جراحی در ناحیه شکم او دیده می‌شود. خانواده این جوان ، جسدش را از بیمارستان ترکیه به شهرک اللطامنه در ریف شهر حماه منتقل کرده و در آنجا از برخی از پزشکان خواستند که جراحت او در ناحیه شکمش را بشکافند تا از علت آن مطلع شوند . بعد از شکافتن شکم این جوانپزشکان   متوجه شدند که هیچ عضوی در شکم او وجود ندارد.

تصویر بردار این نوار ویدئوی با نشان دادن شکم این جوان سوری گفت:" که این شکاف در ناحیه شکم احمد عبدالکریم به علت سرقت اعضای بدنش در بیمارستان دولتی انطاکیه ترکیه است."

یکی از این فعالان از یک پزشک در بیمارستانی در ترکیه سخن گفت که باعثجان باختن تعدادی از شهروندان سوری شده بود و سپس اعضای بدن آنها را ربوده بود.

این پایگاه همچنین در مورد یک سوری دیگر با نام  "سلیمان ترکمانی  مستند "سازی کرده است که پس از زخمی شدن  به همین بیمارستان منتقل شد و اعضای بدنش به سرقت رفت و جسدش به خانواده‌اش تحویل شد. این موضوع را پدر سلیمان ترکمانی به پایگاه آفستا گفت.

روزنامه یورت ترکیه  سال گذشته میلادی نوشت: افراد مسلح مخالف سوری با  برخی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ترکیه  در این کار همکاری دارند به گونه‌ای که این افراد مسلح زخمی‌ها را به بیمارستان‌های ترکیه منتقل می‌کنند تا اعضای بدن آنها ربوده شود.

خبرگزاری دولتی سوریه نیز در دسامبر گذشته گزارشی را درباره 2 عضو یک گروه مسلح دستگیر شده در حمص منتشر کرد. این دو نفر به دست داشتن در عملیات سرقت اعضای بدن و انتقال آن به ریف ادلب در نزدیک مرز سوریه با ترکیه اعتراف کردند. اما با وجود گزارش‌های متعدد و انتشار اسناد مربوط به دست داشتن پزشکان و باندهای مافیایی فعال در ترکیه در این مسئله، مسئولان ترکیه تا کنون هیچ اقدام عملی درقبال آنها اتخاذ نکرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرقت ، اعضای ، بدن ، بیمارستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار