سخنگوی دولت با اشاره به بارش شدید برف در استان‌های گیلان و مازندران شده است گفت: خسارات وارد شده به بخش صنعت و کشاورزی استان‌های گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت آسیب دیدگان استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: درباره امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده از بارش سنگین برف در استان‌های گیلان و مازندران و چگونگی جبران خسارت‌هایی که وارد شد و ادامه توزیع سبد کالا اطلاع رسانی مشروح انجام دادم.
 
وی افزود: دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور شد تا اطلاع رسانی این کار را انجام دهد و به سرعت نواقصی که در این خصوص به وجود آمده را نیز انجام دهد.  
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعا در آینده خیر و نفع سبد کالا به مردم خواهد رسید.
 
وی اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا اتفاقاتی از قبیل بارش سنگین برف رخ می‌دهد که خود شما اطلاع رسانی می‌کنید و در آمریکا و سایر کشورها از این قبیل مشکلات مشاهده می‌شود.  
 
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی از همان لحظات اولیه آماده بودند و نه تنها این دو استان (گیلان و مازندران) از همه امکانات استفاده کردند بلکه از استان‌های معین و همجوار نیز استفاده کردند و منابع تنخواه با فوریت در اختیار دو استاندار قرار گرفته مرتب با استاندارها از نظر مسائل مالی در ارتباط هستم و دو وزیر از روزهای نخست در آنجا حضور پیدا کرده و همکاری بسیار صمیمانه‌ای صورت گرفته است.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: البته یک طوفان برفی در منطقه داشتیم و به نظر می‌رسد امدادرسانی به نحو شایسته در حال انجام است و البته ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم و بعد از این خسارات که به بخش کشاورزی و صنعت وارد شد آن را هم بتوانیم برآورد کنیم و منابع لازم را برای جبران آن بگذاریم بنابراین همه مسئولین دو استان از لحظه اول سر کار بودند، همه ماشین آلات را نه تنها از استان بلکه از سایر استان‌ها و کشور وارد کار کردند.
 
نوبخت تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد قصوری وجود داشته باشد اگر قصوری وجود داشته باشد ما با دستگاه‌های قاصر برخورد خواهیم کرد، البته از مردم دو استان نیز تشکر می‌کنیم که همکاری خوبی داشتند و از نیروهای مسلح، سپاه و ارتش نیز قدردانی می‌کنیم که نشان داد از همه ظرفیت‌های نظام برای رفع مشکل در کنار مردم هستند.
 
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات وندی‌شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی براینکه رفع تحریم‌ها منجر به ارائه سبد کالا به مردم شده است گفت: ما در آثار سویی که در اقتصاد ما به وجود آمده مقاوم هستیم همانطور 8 سال دفاع مقدس که دشمنان را در یورش نظامی ناامید کردیم که البته خسارت جانی و مناطق جنگ زده را نیز به همراه داشتیم.
 
وی افزود: اگر دشمنان این انقلاب و ملت تصور کنند که با یورش‌های اقتصادی می‌توانند ملت را از پای درآورند نشان می‌دهند که آدم‌های کند‌ذهنی هستند یا حافظه تاریخی کوتاهی دارند چرا که این ملت در همه جا استوار و مقاوم است.  
 
وی ادامه داد: البته همان طور که در جنگ خسارت‌های ناشی از بمباران آسیب‌های به ما وارد کردند در تحریم اقتصادی که در تمام دنیا جمع شد خساراتی به اقتصاد ما وارد آمد اگر تصور شود این می‌تواند ملت بزرگ را در اهداف و آرمان‌هایش مایوس کند بسیار نادانی است.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مورد اعتبارات حوزه بهداشت در بودجه 93 گفت: اگر تبصره هدفمندی در بودجه 93 اجرا می‌شد بیش از 13هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص داده می‌شد و می‌توانست باعث شود کسانی که دفترچه ندارند صاحب دفترچه خدمات درمانی شوند ولی آن‌هایی که دفترچه دارند و بار سنگین هزینه‌ها به دوش آن‌هاست این بار از دوش آن‌ها برداشته شود و در برخی مواقع تا 90 درصد هزینه را بیمه‌ها پرداخت کنند.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اظهار داشت: به هر دلیلی مجلس مهمتر این را رد کرد ولی ما تا تیر ماه فرصت داریم تا لایحه هدفمندی را تقدیم مجلس کنیم و آرزومندم اراده‌ای که دولت برای بهبود وضعیت سلامت در دست اجرا دارد مستمر باشد و با حذف تبصره‌ها در مجلس ما به اهدافمان برسیم.  
 
نوبخت تصریح کرد: ما معتقدیم نمایندگان مجلس نیز به دنبال رفاه مردم هستند و در این راستا به دولت کمک خواهند کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار