"اشتون" :جنبش براي پايان دادن به بحران اوکراين سرعت مي يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین خواست به خشونت ها در خیابان ها رسیدگی کند و تلاش هایی را برای دنبال کردن گفتگو به منظور خارج کردن اوکراین از بحران خواستار شد.
"کاترین اشتون" پس از دیدارهای جداگانه با" یانوکوویچ" و سران مخالفان در کیف، پایتخت اوکراین، در کنفرانس خبری گفت اتحادیه اروپا آماده است به شیوه های فراوانی، چه از لحاظ مالی و چه تخصصی، به منظور بهبود توسعه اقتصادی بلند مدت به اوکراین کمک کند.
"اشتون" در خصوص رویارویی های خشونت آمیزی که از ماه نوامبر گاهی اوقات بین مقامات مسئول و مخالفان روی داده است، گفت معتقد است « روند تحت رهبری اوکراین » در زمینه مصالحه و اصلاحات امکان پذیر است.
وی در خصوص اظهارات اخیر خودش و مقامات آمریکایی مبنی بر این که واشنگتن و اتحادیه اروپا در حال بررسی ارائه کمک به اوکراین هستند، گفت :« در زمینه حمایت اقتصادی، این فقط درباره اتحادیه اروپا یا مقادیر زیاد پول نیست».
"اشتون" خاطر نشان کرد این همچنین مربوط به « نوعی از حمایت، از جمله تخصصی، توانایی فنی و منابعی است که می توان ارائه کرد و نقش نهادها را از لحاظ بین المللی و نقش کشورهای عضو اتحادیه اروپا را شامل می شود ».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای در خصوص ادامه خشونت ها در خیابان های اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد.
از آغاز اعتراض ها در نوامبر گذشته در اوکراین دست‌کم شش نفر جان خود را از دست داده اند.
 "اشتون" گفت آنهایی که مرتکب خشونت شده اند باید دستگیر و محاکمه شوند.
وی افزود اتحادیه اروپا مایل به حمایت از روندی مستقل و شفاف برای این هدف است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار