وزارت امور خارجه سوریه با سازمان ملل متحد و سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی ، دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه ؛ توافقنامه اول در خصوص مشخص کردن مرکز حقوقی نمایندگی مشترک سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل در سوریه است و توافقنامه دوم نیز یادداشت تفاهم برای تأمین خدمات پزشکی و خدمات تخلیه پزشکی نمایندگی مشترک در موارد اضطراری است.

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به نمایندگی از سوریه و عبدالله فاضل مقام ارشد کارمندان نمایندگی مشترک سازمان ملل و سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی و جولیان تانگر نماینده سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی این توافقنامه‌ها را امضا کردند. این توافقنامه ها با حضور فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه امضا شد.

مقداد تأکید کرد ، سوریه به تعهدات بین المللی و هرگونه توافقنامه ای که امضا می کند ، پایبند است و همکاری اش با سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی پس از امضای توافقنامه با آن یک الگو جدی است و دمشق با شفافیت کامل آن را اجرا می کند.

مقداد افزود : امیدواریم برای جامعه بین المللی این موضوع روشن باشد که دشوارهایی که سوریه به ویژه در ارتباط با مقابله با تروریسم روبروست ، شاید هر از چند گاهی در مسیر اجرای برخی تعهدات موانعی به وجود آورد معتقدم این مأموریت مشترک ماست زیرا همه ما به مبارزه با تروریسم اهمیت می دهیم. 

وی افزود : کشورهایی که از گروههای تروریستی حمایت می کنند باید بدانند بازی شیطان را می کنند و بدانند جنایات ضد بشری مرتکب می شوند و به هیچ وجه نمی توان در این خصوص رواداری کرد به ویژه زمانیکه مسئله مربوط به انتقال سلاح شیمیایی از سوریه به خارج از سوریه مجبور می شود. ما به صورت کامل به موفقیت این عملیات بر اساس اصول مورد توافق با سازمان ملل متحد پایبند هستیم. من از طرف دولت سوریه تأکید می کنم با تمام قدرت و صداقت به اجرای کامل توافقهای خود با سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار