غول الکترونيکي مشهور ژاپن، سوني اعلام کرد بخش توليد رايانه‌هاي شخصي موسوم به "پي سي" را به علت درآمدزا نبودن واگذار کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سوني پيش بيني کرده است از اين پس به علت به فروش نرفتن بخشي از دستگاه‌هاي الکترونيکي مورد استفاده عموم مردم و هزينه‌هاي مربوط به بازسازي،  سالانه 110 ميليارد ين معادل 810 ميليون يورو زيان خواهد ديد، در حالي که پيش‌تر، از اين بخش سودي بالغ بر 30 ميليارد ين عايدش مي‌شد.

گروه سوني همچنين تاکيد کرد با توجه به تدابير گوناگوني که در دست اقدام دارد از شمار کارکنان خود پنج هزار نفر از جمله 3500 نفر در خارج از خاک ژاپن خواهد کاست.

هر چند ميزان فروش سوني در 9 ماه نخست سال 2013 ميلادي با رشد 16 درصدي به 5901 ميليارد ين معادل 44 ميليارد يورو رسيد و  سال را با سود خالص 11 ميليارد و 170 ميليون يني به پايان برد اما اين شرکت دوره دشواري را پشت سر مي‌گذارد که مستلزم اتخاذ تدابير ريشه‌اي نظير واگذاري توليد رايانه هاي شخصي است.

سوني در سال 1996 ميلادي توليد رايانه هاي شخصي را آغاز کرد و اوج فروشش چند سال پيش سالانه نزديک به 9 ميليون دستگاه بود اما در سال مالي 2013 ميلادي اين شرکت تنها اميد فروش پنج ميليون و 800 هزار دستگاه رايانه شخصي را داشت که زيان بار تلقي مي‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: سونی ، تولید ، یارانه ، شخصی ، توقف ، زیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار