به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک ؛ ترکیه و امارات متحده عربی کشورهائی هستند که هیئت های تجاری و بازرگانی آنها ؛ از نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک بازدید کردند .
این هیئت های خارجی ضمن بازدید از نمایشگاه و غرفه های نمایشگاهی؛با صاحبان صنایع ، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنعت پوشاک کشورمان وارد مذاکره شدند.
قرار است طی روزهای آینده نیز دو هیئت تجاری دیگر نیز از کشورهای مختلف در نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک حضور یابند.
در این نمایشگاه که بزرگترین و جامع ترین نمایشگاه بین المللی پوشاک کشور محسوب می شود؛ ده ها واحد بزرگ تولیدی، خدماتی، واحد های صنعتی ریسندگی ، بافت و طراحی و فروشگاههای بزرگ و دیگر دست اندركاران صنعت پوشاك؛ جدیدترین تولیدات ، طرح ها و مدل های متنوع و مختلف لباس، ایرانی اسلامی و همچنین تجهیزات و صنایع وابسته به این حوزه را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
در نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران، علاوه بر صنعتگران ،فروشگاههای زنجیره ای، فروشگاه های عمده فروشی و خرده فروشی، بنکداران و نمایندگی برندهای خارجی؛ رایزنان بازرگانی سفارتخانه های کشورهای اسلامی و بویژه کشورهای همسایه نیز حضور و مشارکت دارند.
در این نمایشگاه همچنین برترین برندهای پوشاک ملی شامل انواع برندهای پوشاک مردانه ، زندانه و بچگانه در قالب طرح ها و رنگ های گوناگون در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است .
در نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران؛ توليدات شركتهاي صاحب نام و برندهاي معروف کشور در قسمتهاي مختلف بچه گانه ، زنانه و البسه مردانه به نمايش درآمد كه این فرصت بسيار مناسبي برای آشنايي مصرف كنندگان داخلي با كيفيت و تنوع محصولات داخلي است .
تولید کنندگان لباس و همچنین خانواده ها و علاقمندان می توانند با حضور در این نمایشگاه با نوین ترین و جدیدترین طرح ها، مدل ها و برند های برتر لباس زیبای ایرانی آشنا شوند .
اين نمایشگاه همچنین فرصت بسيار مناسبي در اختيار توليدكنندگان، بازرگانان و ساير دست اندركاران اين صنعت قرار می دهد تا با استفاده از دانش و تخصص خود ، چهره شايسته اي از محصول ايراني را به جامعه نشان داده و توانمندي هاي صنتعگران داخل را در معرض قضاوت ، قرار دهند .
ارتقاء سطح تولید داخلی کشور، تقويت ارتباط بين توليدكنندگان و شبكه توزيع ،علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال ، افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید پوشاک ایرانی ، مهمترین اهداف برگزاری اولين نمایشگاه بین المللی پوشاك ایران است.
در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاك ايران ، سمیناری با موضوع برند سازی در حوزه پوشاک ، برگزار خواهد شد. در این سمینار ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی این حوزه ، تجربیات نخبگان موفق برندهای با سابقه نیز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
برگزاری مسابقه بزرگ طراحی پوشاک ایرانی ، یکی دیگر از برنامه های جانبی نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاك ايران است. این برنامه در طول چهار روز برپائی نمایشگاه با حضور استادان برتر این حوزه و با نظارت انجمن طراحان ایران و اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و در رشته های لباس های بچه گانه، زنانه ، مردانه و نوجوان و نیز طراحی پارچه برگزار می شود. هدف از برگزاری این مسابقه ؛ آشانی طراحان با نیازهای واحد های تولیدی و معرفی این بخش مهم از صنعت پوشاک است
نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاك ايران تا 19 بهمن ماه هر روز از ساعت 9تا 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است .