گزارش یک مرکز تجاری بزرگ در آمریکا حاکی است صنعت خرده فروشی این کشور امسال با مشکلات جدی مواجه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، "متیو شای" رئیس فدراسیون ملی خرده فروشی آمریکا که بزرگترین گروه خرده فروشی کشور است، در بیانیه ای ضمن پیش بینی رشد اندک فروشی در سال 2014 ، درباره چالش های اقتصادی پیش روی که می تواند بر نحوه صرف هزینه های مصرفی در سال کنونی تاثیر بگذارد، هشدار داد.

طبق این بیانیه، ادامه مباحثات درباره سقف بدهی، افزایش هزینه مراقبت های درمانی و نگرانی های دیگر همچنان خطراتی جدی هم برای مصرف کنندگان و هم خرده فروش ها مطرح می سازد.

سال گذشته سالی دشوار برای خرده فروش ها در آمریکا بود و ارقام اقتصادی در سال کنونی پیام های ضد و نقیضی منتقل می کند.

گزارش مربوط به بازار کار در ماه دسامبر به طور غیرمترقبه ای بد بود. تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تعدیل برنامه محرک مالی احتمالا منجر به بالارفتن نرخ بهره خواهد شد.

در عین حال میلیون ها آمریکایی بیکار در پایان سال گذشته از مستمری بیکاری محروم شدند که یک لطمه مالی جدی به این خانوارها بود و تاثیر چشمگیری بر وضع اقتصادی کشوری دارد که هزینه های مصرفی خانوارها هنوز یک سوم اقتصاد آنرا تشکیل می دهد.

طبق پیش بینی فدراسیون ملی خرده فروشی آمریکا، میزان خرده فروشی در آمریکا در سال کنونی4.1  درصد خواهد بود .

تحلیگران عواملی مانند کوتاهتر بودن فصل تعطیلات و دقت مصرف کنندگان در صرف هزینه های مصرفی را از جمله علل پایین بودن میزان خرده فروشی می دانند.

حتی خرده فروش های عمده از پایین بودن سطح فروش شان طی ایام تعطیلات خبر دادند و بر همین اساس و با نظر به کاهش فروش شان در سه ماهه چهارم سال قبل، برآوردشان را از میزان درآمد و سودهی شان در سه ماهه بعد کاهش داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار