عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبت‌های «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این خانم نفهم وزارت خارجه آمریکا دُم خروس را نشان داد؛ گفت "در مذاکرات آینده در رابطه با موشک‌های بالستیک ایران هم مذاکره خواهیم کرد". این دم خروس است. موشک‌های بالستیک و دوربرد ما به شما چه ربطی دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ آیت‌الله "سیداحمد خاتمی"، امام جمعه موقت تهران، شب‌ گذشته در نشست بصیرتی فجر در مسجد "حاج حسن" تهران، با اشاره به فشارهای غرب علیه کشورمان که به بهانه مسئلهٔ هسته‌ای اِعمال می‌شود، اظهار کرد: آمریکا با چه منطقی سلاح هسته‌ای دارد؟ رژیم صهیونیستی با چه منطقی ۴۰۰ بمب اتم در اختیار دارد؟ معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است "ما غنی‌سازی را برای هیچ کشوری تجویز نکرده‌ایم"؛ غلط کرده‌اید؛ شما چه‌کارهٔ دنیا هستید؟
 
بشریت نگران حاکمیت آمریکایی‌ها بر دنیا باشد
 
امام جمعه با بیان این‌که ما سلاح اتمی در اختیار نداریم، ولی این‌گونه به فشار وارد می‌کنند، تاکید کرد: غربی‌ها زرادخانه سلاح اتمی دارند و اگر خطری بشریت را تهدید کند،‌‌ همان حاکمیت این دیوانه‌ها بر دنیاست.
 
وی با اشاره به بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن خاطرنشان کرد: آن زمان هیتلر خودکشی کرده، موسولینی کشته شده و جنگ جهانی تمام شده بود؛ ژاپن نیز در حال مذاکره با آمریکا بود، ولی این بمبارن اتمی صورت گرفت و بیش‌ از ۲۰۰ هزار نفر کشته شدند که عواقب این بمباران اتمی هنوز هم باقی است. آمریکایی‌ها پس از این بمباران در مصاحبه‌ای گفتند ما برای دو هدف این‌کار را انجام دادیم؛ یکی آزمایش این بمب اتم بود و دیگری این‌که ابرقدرتی آمریکا را به دنیا نشان دهیم. اگر قرار است بشریت نگران باشد، باید نگران این‌ها باشد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این خانم نفهم وزارت خارجه آمریکا دُم خروس را نشان داد؛ گفت "در مذاکرات آینده در رابطه با موشک‌های بالستیک ایران هم مذاکره خواهیم کرد". این دم خروس است. موشک‌های بالستیک و دوربرد ما به شما چه ربطی دارد؟
 
وی افزود: غربی‌ها در صحبت‌هایشان گفتند "باید ایران دست از حمایت حزب‌الله بردارد"؛ این هم دُم خروس دیگری است.
 
با حقوق بشر ساخته و پرداخته مغزهای الکلی این‌ها نمی‌توانیم کنار بیاییم
 
خاتمی با بیان این‌که بعد از این دو نیز نوبت به حقوق بشر می‌رسد، تاکید کرد: ما به هیچ نحو با حقوق بشر آمریکایی نمی‌توانیم کنار بیاییم. ما با حقوق بشر ساخته و پرداخته مغزهای الکلی این‌ها نمی‌توانیم کنار بیاییم.
 
وی خاطرنشان کرد: من از سه چهار سال پیش گفته‌ام که این‌ها با تمامیت انقلاب اسلامی مخالف هستند. آن‌ها می‌خواهند ‌چیزی که ۳۵ سال پیش از دست دادند را دوباره به دست بیاورند. ۳۵ سال پیش مردم آن‌ها را از کشور بیرون کردند و امروز قصد دارند دوباره به ایران برگردند؛ ولی این آرزو را به گور خواهند برد.
 
امام خمینی(ره) نفرت از استکبار را در دل‌ها کاشت
 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسائل داخلی گفت: شعارهای انقلابی، هویت انقلاب اسلامی هستند. یکی از شعارهای انقلابی که امام راحل با آن شاه را برکنار کرد، شعار استکبارستیزی بود. امام(ره) نفرت از استکبار را در دل‌ها کاشت و فرموده ایشان بود که مرگ بر آمریکا بگوییم.
 
وی با بیان این پرسش که «چه کسی گفت آمریکا شیطان بزرگ است؟» افزود: بعد از ۳۵ سال از این صحبت‌های امام(ره) آیا شیطنت آمریکا کمتر شده یا افزایش پیدا کرده است؟ یقینا بر شیطنت‌اش افزوده شده است. این استکبارستیزی و نفرت از استکبار باید بماند و شعار مرگ بر آمریکا با شکوه‌تر از گذشته تکرار شود.
 
وی با اشاره به این‌که این شعار تنها یک شعار نیست بلکه یک نماد است، بیان کرد: بعضی‌ها بدشان نمی‌آید روحیهٔ استکبارستیزی را از ملت بگیرند و به مردم بگویند اگر رابطه برقرار شود، مشکلات برطرف و اجناس ارزان خواهد شد.
 
آیت‌الله خاتمی با توضیح پیرامون به دلدادگی محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر به آمریکا، گفت: وقتی کودتا شد، ابتدا عربستان و سپس آمریکا از کودتاچی‌ها حمایت کردند و امروز هم به دولت کودتا وعده ۴ میلیارد دلاری داده‌اند. قذافی در اواخر عمرش تمام تجهیزات هسته‌ای کشورش را با کشتی به آمریکا ارسال کرد، ولی آیا آمریکایی‌ها از او حمایت کردند؟
 
روز حادثه بسیجی‌ها به داد کشور می‌رسند
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با اشاره به فداکاری‌های بسیجیان گفت: برخی در دوران دفاع مقدس تا می‌شنیدند تهران قرار است بمباران شود، خودروهای آخرین مدلشان سر از آبعلی و آمل در می‌آورد. روز حادثه این‌ها هستند که به داد کشور می‌رسند.
 
خاتمی در ادامه خطاب به بسیجی‌ها تصریح کرد: ان‌شاءالله در این مسیر محکم و استوار بمانید. محور فقط مقام معظم رهبری هستند.
 
وی در پایان با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: از حق و ولایت اهل حق جدا نشوید؛ امروز ولایت اهل حق ولایت مقام معظم رهبری است. کسانی که ما را به دیگران بفروشند، هلاک می‌شوند و با حسرت و ذلت از این دنیا خواهد رفت.
انتهای پیام/

برچسب ها: خاتمی ، آمریکا ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.