المپيك زمستاني 2014 سوچي از امروز تا 23 فوريه برگزار خواهد شد و بهترين امكانات از جمله آشپزان مجرب و كاركشته در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،بحث تغذيه در مسابقات حساس و بزرگ ورزشي يكي از با اهميت ترين مواردي است كه بايد از جانب ميزبان مدنظر قرار بگيرد.بر طبق مقررات برگزاری بازی های المپیک ، کمیته بین المللی المپیک، معیارهای مشخص تهیه لیست غذا را به کشور – میزبان بازی ها معرفی می کند..همين اتفاق در بازي هاي پيش روي المپيك زمستاني سوچي نيز رخ داده است.

سازمان دهندگان بازی ها این نکته را مورد توجه قرار دادند که در زمان برگزاری المپیاد پکن در سال 2008 میلادی، غذاهای آسیایی در لیست غذا بیشتر بود که ادویجات تند زیاد داشت. همه نمی توانستند اینجور غذا را بخورند. به این دلیل در المپیاد سوچی تصمیم گرفته شد مخلوطی از غذاهای اروپایی، آسیایی و البته روسی ارائه شود. « شی» روسی و « برش» اوکرائینی در کنار سوپ پیاز فرانسوی، پلمنی سیبری و ماکارونی ایتالیایی، « تمپورا»ی ژاپنی همراه نان دست پخت سرو خواهد شد.

کاندیدهای کار در آشپزخانه سوچی، مراحل انتخاباتی سختی را گذراندند. از آنها نه تنها تمایل به کار در آنجا طلب می شد، بلکه گواهی و توصیه های همکاران و مهمتر از همه توانایی پخت هر نوع غذایی به درخواست هیأت نمایندگی کمیته بین المللی المپیک در زمان انتخاب آشپزها بود. نهایتا تقریبا 50 سرآشپز از جمله در بین خارجیان انتخاب شدند. همه آنها از تجربه کار در بهترین رستوران های روسیه و خارجی برخوردارند.

غذاخوری ها برای ورزشکاران در هر یک از دهکده های المپیکی و تمام تأسیسات ورزشی وجود دارند. برای داوطلبان، خبرنگاران و تماشاچیان، سالن های جداگانه ای اختصاص داده شده است. 10 نوع محل تغذیه از کیوسک های متحرک تا رستوران وجود خواهد داشت. در ناحیه کوهستانی چادرهای بزرگی با کافه و رستوران در داخل آنها برپا شده اند. در بخش ساحلی غذاخوری های عظیم کار خواهند کرد که فهرست غذای آنها از غذاهای کشورهای مختلف تهیه شده است. مشخص است که آشپزهای قفقاز نیز « برنامه المپیکی» خاص خود را تهیه می بینند. آنها معتقدند که نمی توان به سوچی سفر کرد و غذای محلی را نچشید – کباب های معروف و خاچاپوری- پاته های تو پر از پنیر و گردو.

به این ترتیب غذا برای همه کافی خواهد بود و برای هر سلیقه ای غذایی وجود خواهد داشت.

بيست و دومين دوره بازي هاي المپيك زمستاني  از 7 تا 23 فوريه در سوچي برگزار مي شود.

میز چیده شده است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار