اسقف قدس از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست به جای ارسال پول برای تروریست های مسلح در سوریه، از پول های خود برای آزادی فلسطین و قدس استفاده کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، "عطاالله حنّا" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره یورش امروز نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی گفت: حمله به مسجد الاقصی فقط تعرض به مسلمانان نیست، بلکه تعرض به همه ملت فلسطین و امت عربی است. تعرض به مسجد الاقصی به همه مسلمانان، مسیحیان، عربها و فلسطینی ها ارتباط دارد. ما مسیحیان قدس به همین علت امروز تظاهراتی در اعتراض به تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی برگزار خواهیم کرد تا این تجاوزگری بی سابقه را به قدس و مسجد الاقصی محکوم کنیم. همه ما یک ملت هستیم و تعرض به مقدسات را نمی پذیریم. من همبستگی همه کلیساهای قدس را با برادران مان در مسجد الاقصی اعلام می کنم. آنها تنها نیستند و ما هم از آنها حمایت می کنیم. ملت فلسطین در برابر این تجاوزگری متحد است. تعرض به مسجد الاقصی با تعرض به کلیسای القیامه تفاوتی ندارد. ملت فلسطین باید در برابر توطئه پایان دادن به مسئله فلسطین ایستادگی کند و متحد باشد. 

حنا افزود: ما برای شهادت در راه حمایت از قدس آماده ایم و به اشغالگران اسرائیلی اجازه نخواهیم داد به مقدسات ما تعرض کنند. تعرض به مسجد الاقصی تعرض به همه ماست. کشورهایی که از سیاست های اسرائیل حمایت می کنند و در کنار این رژیم ایستاده اند، نمی توانند مسیحی باشند. مسیحیت واقعی به یاری رساندن به مظلومان دعوت می کند. این کشورها وجهه دین مسیحیت را مخدوش می کنند. 

وی درباره بحران سوریه خاطر نشان کرد: آمریکا و دیگر کشورهایی که مدعی حمایت از دموکراسی و حمایت از اقلیت ها هستند، امروز سلاح برای قتل مردم سوریه و ویران کردن این کشور ارسال می کنند. مسیحیان سوریه با سلاح هایی کشته می شوند که کشورهای مدعی حمایت از مسیحیان در منطقه، ارسال می کنند. ما امیدی به این کشورها نداریم و فقط به وحدت ملت فلسطین و امت عربی متکی هستیم. فقط وحدت امت عربی می تواند فلسطین را آزاد کند و قدس را به صاحبانش بازگرداند. ما از کشورهایی که از اسرائیل حمایت می کنند، انتظار نداریم که در کنار ما بایستند. متاسفانه در جهان عرب مزدورانی وجود دارند که به زبان عربی سخن می گویند، اما دروغ می گویند و حامیان مالی تروریست ها در سوریه هستند. کشورهای عربی میلیاردها دلار به افراد مسلح تروریست در سوریه کمک کردند تا ملت سوریه را قتل عام کنند و این کشور را ویران کنند، اما حتی یک سنت هم به قدس کمک نمی کنند. متاسفانه از پولهای عربی برای قتل و ویرانی استفاده می شود. ما از مدت ها پیش به این نتیجه رسیدیم که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پولی برای آزادی قدس هزینه نخواهند کرد. آنها در مقابل، پولهای خود را برای قتل مردم سوریه ارسال می کنند. کسی که سوریه را ویران می کند، نمی تواند فلسطین را آزاد کند. کسانی که سوریه را ویران می کنند بخشی از توطئه علیه این امت هستند. ما در قدس با وجود همه فشارها و توطئه ها پایدار باقی خواهیم ماند. ما چشم پوشی از یک وجب از خاک فلسطین را هم نمی پذیریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار