نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور شتاب بخشی به اجرای برنامه ریشه کنی بی‌سوادی حکم جدیدی را در لایحه بودجه 93 صادر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 تصویب بند الف تبصره 13 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.  
 
براین اساس؛ به منظور شتاب‌بخشی به اجرای برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی، سازمان نهضت سوادآموزی مجاز است:  
 
1-سازمان نهضت سوادآموزی مجاز است سواد آموزی را از طریق واگذاری به سازمان بسیج و اشخاص حقیقی واجد شرایط و پرداخت هزینه تمام شده به روش فرد به فرد بدون ایجاد حق و تعهد استخدامی برای اشخاص مذکور اجراء نماید.  
 
۲- سازمان نهضت سوادآموزی مجاز است هزینه تمام شده باسواد کردن هر بی‌سواد بصورت مستقیم و پس از احراز مهارت‌های سواد به افراد بی‌سواد که به‌صورت خودآموز با سواد می‌شوند، از محل اعتبارات در اختیار پرداخت نماید.  
 
۳- دستگاه‌های اجرائی خدمات‌رسان نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی می‌توانند علاوه بر اعتبارات خود با هماهنگی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و دریافت کمک از اعتبارات وزارت مزبور نسبت به باسواد کردن افراد بی‌سواد تحت پوشش خود اقدام نمایند.  
 
آیین‌نامه اجرائی این بند توسط سازمان نهضت سوادآموزی تهیه و پس از تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. 

 انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار