مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاثیر یادگیری را در رشد مشاغل مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز اعلام کرد: رشد شاخص‌های آموزشی خصوصا در حیطه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تایید سازمان‌های بین‌المللی، به توسعه و رشد اقتصادی و در نتیجه افزایشGDP (سرانه تولید ناخالص داخلی) منجر می‌شود.

بر این اساس در کشور ما طی چند دهه اخیر شاهد رشد شاخص‌های کمی آموزشی بوده‌ایم که البته به نظر نمی‌رسد به افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی منجر شده باشد.
 
توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجربیات سایر کشورها خصوصا کشورهایی که در یک یا دو دهه اخیر به رشد و توسعه اقتصادی نایل شده‌اند می‌تواند در این زمینه، نظام آموزشی کشور را یاری کند.

برای دستیابی به این مهم، نیاز است نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور اصلاح شود، بهره‌گیری از داده‌های بین‌المللی و بومی‌سازی آنها از گام‌های مهم در این زمینه است.

یادگیری برای مشاغل به کیفی‌سازی آموزش، کاهش نرخ بیکاری، کاهش ضایعات تولید، افزایش نیمه عمر محصولات، رشد صادرات، افزایش رضایتمندی روانی و تقویت امنیت در کشور کمک می‌کند. اسناد بین‌المللی از جمله یادگیری برای مشاغل که از اسنادOECD است در دستیابی به موارد فوق الذکر به ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار