امسال بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های فارس زمستان‌گذرانی کردند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پرندگان مهاجر زمستان‌گذران، امسال با سفر به تالاب‌های فارس فصل سرما را در ایران و در استان فارس گذراندند که تعداد آن‌ها پس از سرشماری بیش از 30 هزار قطعه گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: انواع پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر، اروپای شرقی و شمالی به مناطق گرمسیر ایران و به‌ویژه تالاب‌های استان فارس مهاجرت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر تالاب‌ها و دریاچه‌های سدهای استان میزبان پرندگان مهاجر بوده‌اند و این پرندگان بیشتر در تالاب‌های مهارلو و طشک زمستان‌گذرانی کردند.

این مسوول بیان کرد: پرندگان مهاجر به تالاب‌های فارس از گونه‌های متعددی چون انواع اردک، آگرت‌ها، فلامنیگو و درناها بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تالاب کم جان از تالاب‌های استان است که با کمک‌های مردمی به تازگی احیا شده است افزود: این تالاب جمعیت متنوعی از پرندگان را در خود جای داده و به لحاظ تنوع غذاها و مکان‌های مناسب برای لانه‌سازی پرندگان محیط خوبی برای زمستان‌گذرانی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب‌های فارس از اوایل آبان ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه دارد پس از آن به مناطق خنک‌تر کوچ و مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح بین المللی سرشماری پرندگان مهاجر در سراسر کشور و جهان انجام می‌شود و هدف از آن شناسایی وضعیت پرندگان، تهدیدات زندگی پرندگان و مقایسه مهاجرت سال‌های گذشته و سال جدید است./

انتهای پیام/

برچسب ها: پرنده ، مهاجر ، تالابها ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.