معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سهم شهرستان ساوه از 583 میلیون دلار صادرات استان مرکزی، 144 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اصغری در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان مرکزی و ایجاد پایانه صادرات انار شهرستان ساوه، با اشاره به اهداف کارگروه توسعه صادرات در استان مبنی بر ارتقای کیفی صادرات و برنامه‌ریزی آنالیز میزان صادرات به صورت موردی، افزود : اگر سهم پتروشیمی از صادرات استان جدا شود، ساوه سهم بیشتری در صادرات استان مرکزی خواهد داشت.

وی محدودیت‌های ایجاد شده در صادرات خصوصا فلزات مانند شمش، لوله، پروفیل، و آلومینیوم جهت تنظیم بازار داخل را عامل کاهش صادرات استان برشمرد و افزود: استان مرکزی در 9 ماهه نخست سال 10 درصد کاهش صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

اصغری ضمن ابراز امیداواری ازاینکه تا پایان سال کاهش‌ها، جبران و رشد صادرات به یک میلیارد دلار برسد، اضافه کرد: ساوه در بین مراکز ترخیص کالا رتبه هفتم را داراست.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تعداد هزار و 934 فقره کارت بازرگانی صادر شده از ابتدای فعالیت اتاق‌های بازرگانی استان، اظهار کرد: از این تعداد 116 فقره مربوط به ساوه است و از 100 کارت صادر شده فعال، 32 کارت مربوط به ساوه است

معاون صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت و پتانسیل‌های موجود در ساوه، اذعان داشت: با توجه به مصوبه بند دو سفر هیات دولت به استان مرکزی مبنی بر ایجاد پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی در این استان، شهرستان ساوه به لحاظ تنوع محصولات کشاورزی برای این امر انتخاب شده است./
/
برچسب ها: سهم ، صادرات ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.