در پی اجرای توافق سازمان ملل با مخالفان سوری، ده‌ها نفر از ساکنان شهر محاصره شده حمص از این شهر خارج شدند و برای مردم این شهر محوله‌های کمک‌های بشر دوستانه ارسال شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی،با اجرای توافق بی سابقه سازمان ملل با مخالفان سوری، دهها نفر از ساکنان شهر محاصره شده حمص از این شهر خارج شدند.

 محموله های دریایی حاوی کمک های بشردوستانه برای مردم شهر حمص در سوریه ارسال شده است. این کمک ها مرحله دیگری از یک عملیات بشردوستانه تازه در این شهر است. روز جمعه ده‌ها نفر از ساکنان این شهر بر اساس توافقی که بین سازمان ملل و مخالفان شکل گرفت، تخلیه شدند. حمص بیش از یکسال است که در محاصره به سر می برد. 

به گزارش لیز دانکلی خبرنگار این شبکه، ساکنان حمص که در یکسال اخیر هدف گلوله باران های تقریبا هر روزه و محاصره بوده اند، اکنون فرصت یافته اند از این شهر خارج شوند. در بیرون این شهر امدادگران منتظر آنها هستند. مردم در این شهر که مدت ها به مواد غذایی و دارو دسترسی نداشته اند، اغلب نشانه های سوء تغذیه را در چهره های خود دارند. تا کنون ده‌ها نفر این شهر را ترک کرده اند اما برآوردها نشان می دهد، حدود 2500 نفر همچنان در این شهر جنگ زده در محاصره هستند.

اقدام دمشق در اجازه خروج دادن به برخی ساکنان حمص، وعده دولت را در پیوستن به مذاکرات صلح ماه آینده تقویت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار