رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: باید راهبرد انقلاب اسلامی و نگاه اسلام به سبک زندگی را از لایه‌های عمیق دفاع مقدس بیرون کشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران محمد ودود حیدری در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور بسیج دانشگاه‌های پیام نور استان تهران گفت: اردوی راهیان نور یکی از قدیمی‌ترین، ریشه‌دارترین و تاثیرگذارترین برنامه‌هایی است که در بسیج از دو دهه گذشته دنبال می‌شود.

وی با بیان این که اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌های استراتژیکی بسیج دانشجویی در راستای رسالتش است اظهار داشت: اولین اردوهای راهیان نور تحت عنوان بازدید از مناطق جنگی به همت بسیج دانشجویی سامان گرفت.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید براینکه ایده اردوی راهیان نور ابتکار فعالین دانشجویی بود تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز دوران دفاع مقدس این است که توسط زنان و مردانی اتفاق افتاد که از لحاظ دوره‌ای به ما نزدیکتر بودند.

ودود حیدری با تاکید براینکه بازگشت فرهنگ دفاع مقدس راه را برای توجیه‌های بشر ساخته می‌بندد مطرح کرد: اتفاقات مهمی در دوره دفاع مقدس صورت گرفت که اگر به آن‌ها به شکل عملیات پیش پا افتاده نگاه کنیم کوتاه فکری است.

وی تاکید کرد: باید راهبرد انقلاب اسلامی و نگاه اسلام به سبک زندگی را از لایه‌های عمیق دفاع مقدس بیرون کشید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشوراضافه کرد: مهمترین مسئله‌ای که می توان از بازدید از مناطق جنگی برداشت کرد این است که باید برای حفظ آرمان‌ها و اعتقاداتمان در راستای انقلاب و اسلام هزینه کنیم.

ودود حیدری با اشاره به خاطرات و وصیت نامه شهدا بیان داشت: درسی که می‌توان از شهدای دفاع مقدس گرفت این است که تبعیت محض از ولی فقیه زمان داشته باشیم همان طور که شهدا برای اعتقادات ارزشمند خویش هزینه‌های سنگین مادی، معنوی و جانی پرداخت کردند.

وی با تاکید براینکه بسیج دانشجویی سیاست خاصی را برای حضور دانشجویان در اردوی راهیان نور ندارد اظهار داشت: در اردوهای راهیان نور به روی همه دانشجویان باز است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: اگر جوان امروز ما بتواند نسیمی از نوع نگاه دوره دفاع مقدس را برداشت کند می‌تواند در دانشگاه‌ها اقدامات مهمی را رقم بزند.

ودود حیدری خاطر نشان کرد: از رموز اصلی که شهدای ما در دوران دفاع مقدس داشتند چیزی غیر از اخلاص، توکل، تلاش، زحمت و گوش به فرمان بودن رهبری نمی‌توان پیدا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار