نمایندگان با حذف بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان لشکری و کشوری در قانون بودجه 93 موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 با پیشنهاد حذف بند د تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

این بند تصریح می‌کرد: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به‌منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش آنها، اقدامات لازم را انجام دهند. آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

اضافه می‌شود؛ مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد و گفت: آنچه امروزه تحت عنوان بیمه تکمیلی مطرح می‌شود مواردی است که قانونا جزو بیمه پایه است.

پزشکیان با استناد به ماده 38 برنامه پنجم توسعه گفت: به منظور توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت به 30 درصد از طرق مختلف مانند اصلاح ساختار صندوق‌ها، مدیریت منابع، متناسب نمودن تعرفه‌ها، استفاده از منابع داخلی صندوق‌ها و در صورت لزوم از حل کمک دولت در قالب بودجه سنواتی و در طول برنامه انجام می‌شود.

نمایندگان با 107 رای موافق، 38 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن با پیشنهاد مسعود پزشکیان مبنی بر حذف بند تبصره 15 موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار