فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری همایش بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، سردار حسن افشارمنش در نشست خبری گفت: تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار از یگان هایی است که در ابتدای جنگ تشکیل شد.

وی تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار را از افتخارات کرمانی ها در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: کرمانی ها در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر 41 ثارالله و تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار به جبهه اعزام می شدند که در این راه افتخارات زیادی کسب کردند.

سردار افشارمنش با اشاره به اینکه تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار در بیش از 16 عملیات کوچک و بزرگ در دفاع مقدس حضور موثر داشته است، تصریح کرد: وجود 211 شهید و بیش از 700 جانباز بیانگر جانفشانی های رزمندگان این تیپ در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار با بیان اینکه رزمندگان تشکیل دهنده تیپ در جنگ تحمیلی از سایر استان های کشور نیز بوده اند، گفت: تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار در حال حاضر هم از یگان های برتر نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار افشارمنش گفت: بیش از 10 هزار رزمنده از تیپ در دوران دفاع مقدس شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار نفر از این رزمندگان را توانسته ایم شناسایی کنیم، افزود: این همایش با هدف شناسایی رزمندگان در راستای تهیه کتاب "نقش رزمندگان زرهی استان در جنگ" برگزار می شود.

سردار افشارمنش تصریح کرد: این همایش مقدمه ای برای برگزاری با شکوه یادواره شهدای زرهی استان کرمان است.

فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار با اشاره به اینکه برای تهیه کتاب "نقش رزمندگان زرهی" نیاز به خاطرات رزمندگان داریم،‌ گفت: این همایش با نشست های تخصصی در خصوص تهیه کتاب همراه است.

وی از حضور رزمندگان تیپ 38 ذوالفقار از مازندران، تهران، یاسوج، شیراز و مشهد در روز همایش خبر داد.

سردار افشارمنش یادآور شد: همایش بزرگ رزمندگان تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 28 بهمن در مهدیه تیپ ثارالله در کرمان برگزار می شود./
برچسب ها: همایش ، رزمندگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.