دولت چین، آمریکا را به تضعیف صلح و توسعه در منطقه آسیا- اقیانوسیه متهم کرد و اظهارات یکی از مقام‌های ارشد این کشور را درباره این منطقه غیرسازنده خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دولت چین، آمریکا را به تضعیف صلح و توسعه در منطقه آسیا- اقیانوسیه متهم کرد و اظهارات یکی از مقام‌های ارشد این کشور را درباره این منطقه غیرسازنده خواند.

 "هونگ لی"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات از سوی مقام‌های ارشد دولت واشنگتن سازنده نیستند، ما به آمریکا تاکید می‌کنیم تا رویکردی عادلانه و سازنده داشته باشد و نقش موثری در برقراری ثبات صلح و توسعه در منطقه ایفا کند نه آنکه مخالف این اقدامات باشد و باعث بی‌ثباتی در منطقه شود.
 
"دنی راسل"، معاون وزارت امور خارجه در امور شرق آسیا و اقیانوسیه در جریان یک جلسه شهادت در کنگره آمریکا، از افزایش نگرانی‌ها درباره اظهارنظرهای پکن در مورد دریای چین جنوبی و تلاش چین برای تسلط بر این نوع مناطق سخن گفت.
 
وی خاطرنشان کرد:این موضع‌گیری‌ چین باعث افزایش ناامنی، بی ثباتی و عدم اطمینان در میان کشورهای منطقه شده است، چین، مجمع الجزایر فیلیپین، ویتنام، تایوان، مالزی و برونئی همگی مدعی بخش‌هایی از منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی هستند.
 
 
انتهای پیام /

منبع:ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار