به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دو عنوان کتاب دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دو کتاب حوزه دفاع مقدس با عنوان «شب برفی» نوشته چمران (عمار) احمدی و «چنگ در یال بلند ماه» نوشته سید سعید اطهر نیاری در اردبیل رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس با هدف دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که این دفاع مقدس با ولایت فقیه عجین شده و مشروعیت نظام اسلامی با ولایت فقیه است.

علی کریمی گفت:: تمام تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و بیان خاطرات رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی به صورت خود نوشته و یا توسط نویسندگان آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل حاضر منتقل شود.

وی یادآور شد: شهدای اسلام با ریختن خون خود در پای درخت نوپای اسلام موجب تنومند شدن درخت این انقلاب شدند تا نسل حاضر با تکیه بر این درخت نوپا به گذشته‌های خود افتخار کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به اینکه حماسه، شهادت و عقلانیت سه رکن اساسی دفاع مقدس بود، گفت: تعداد شهدای ایران کمتر از تلفات رژیم بعث عراق بود با توجه به اینکه آنها کلکسیونی از تجهیزات نظامی در اختیار داشتند و کشور ما از لحاظ قطعات و تجهیزات در هشت سال دوران دفاع مقدس در تحریم بود.

کریمی خاطر‌نشان کرد: ولی با این شرایط کشور ما با تدبیر فرماندهان آن زمان و حضور آنها در خط مقدم و شناسایی‌ها و نیز با حضور ایثارگران توانست در این جنگ پیروز شود و این پیروزی نشان افتخار ملت ما و درس عبرتی برای ابر قدرت‌ها شد.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار چهار عنوان کتاب که آماده چاپ است به چاپ خواهد رسید و شش عنوان کتاب نیز در دست تدوین و تهیه استب/.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کتاب ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.