عضو کمیسیون عمران مجلس با بابیان اینکه زیرساخت های لازم در صنعت هواپیمایی برای آزادسازی نرخ بلیط ایرلاین ها وجود ندارد، گفت: هدف اصلی شرکت های هواپیمایی از آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما، کاهش اعتبارات دولتی و افزایش برداشت از جیب مردم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علی نعمت چهاردولی با بیان اینکه آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما باید باعث کاهش قیمت ها شود، افزود: کاهش نرخ بلیط هواپیما در صورتی محقق می شود که ما از تنوع خطوط هوایی و ایرلاینها برخوردار باشیم و این خطوط  برای جذب مسافر بیشتر با هم رقابت داشته باشند.
نمانیده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برخورداری از  خطوط هوایی متنوع، لازمه افزایش کیفیت و به دنبال آن کاهش قیمت است، تصریح کرد: آزاد شدن نرخ بلیط هواپیما یعنی کاهش قیمت، اما در صورتی که ما چندین خط هواپیمایی داشته باشیم و این خطوط برای ارائه خدمات بهتر باهم رقابت کنند.
این نماینده بابیان اینکه در این شرایط خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی باهم وارد رقابت شده و مسافران حق انتخاب بیشتری خواهند داشت، افزود: بر این اساس و باوجود چنین زیرساخت هایی اگر نرخ بلیط آزاد شود، کیفیت  هم افزایش پیدا کرده و  قیمتها  کاهش پیدا می کند.
چهاردولی با یادآوری  تجربه سایر کشورها در خصوص آزادسازی نرخ بلیط هواپیما گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا حتی امریکا آزادسازی نرخ  باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات پروازی شرکت های هواپیمایی شده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره اینکه این کشورها برای جذب مسافر بیشتر کیفیت ها را بالا بردند و بعداز آن قیمتها کاهش پیداکرد، افزود:  متاسفانه باوجود افزایش نرخ بلیط هواپیما در سال گذشته ما  شاهد هیچگونه رشد کیفیتی در این حوزه نبودیم./
برچسب ها: جیب ، مشتری ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.