"اسحاق دار" وزیر دارایی پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد در حالی که این کشور در خصوص حضور اقتصادی دوباره ایران پس از امضای موافقتنامه هسته ای با کشورهای قدرتمند جهان خوشبین است، طرح احداث خط لوله میان ایران و پاکستان همچنان در حالت توقف به سر می‌برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری شین هوا، وزیر دارایی پاکستان این اظهارات را روز یکشنبه در پی دیدار با مقامات صندوق بین المللی پول در دبی مطرح کرد.

"اسحاق دار" در این باره گفت: پاکستان از کاهش تنش میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان استقبال می کند، زیرا پاکستان و تمام منطقه، قطعا از این موضوع بهره مند خواهند شد.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان در تاریخ 24 نوامبر 2013 به توافق دست پیدا کردند.

وزیر دارایی پاکستان در ادامه گفت توپ اکنون در زمین ایران است، اما هیچ تامین مالی برای طرح احداث این خط لوله انجام نمی شود.

تهران و اسلام آباد در ماه فوریه سال 2013 توافق کردند تا طی مدت 22 ماه اقدام به ساخت یک خط لوله کنند تا بدین وسیله، گاز از میدان پارس جنوبی این کشور در خلیج فارس به پاکستان منتقل شود.

پاکستان که از وارد کنندگان عمده انرژی محسوب می شود امیدوار است امنیت انرژی را برای اقتصاد خود تامین کند.

"دار" در این باره گفت ایران قطعا به شماری از تعهدات خود پایبند است. وی افزود: اما طرف ایرانی در نشست بانک جهانی که ماه اکتبر گذشته برگزار شد به من اعلام کرد به علت محدودیتهای مالی خود، قادر به تامین منابع مالی برای این خط لوله نیست.

وزیر دارایی پاکستان افزود البته از این موضوع آگاهی دارد که دولت جدید ایران به ریاست جمهوری حسن روحانی، تمایل دارد تا این خط لوله انتقال گاز را که به خط لوله صلح مشهور است، تکمیل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار