رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید سه میلیون و 800 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی استانی مستعد و با بنیه است که توانسته در عرصه‌های مختلف قدرت و صلابت خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبدایمانی دیروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: این تولیدات با کیفیت و مرغوبیت خاص انجام شده و زمینه‌ای را فراهم کرده تا هم در بخش زراعت و هم باغ بتوانیم بهترین و کیفی‌ترین محصول را راهی بازارهای مصرف کنیم.

وی به پیشرفت‌های کشورمان در قبل از پیروزی انقلاب با بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر ما در سال 56 بیش از 26 هزار و 500 تن تولید داشتیم این آمار تا پایان سال 91 به بیش از سه میلیون تن رسیده که می‌تواند همچنان روند تولید را افزایش داده و بهبود ببخشد.

عبدایمانی در ادامه خاطر نشان کرد: همه این موفقیت‌ها در حالی به دست آمده که در سایه جمهوری اسلامی ایران خودباوری و حضور در عرصه‌های مختلف تولید به بخش‌های مختلف تزریق و تشریح شده و در همین زمینه با رهنمودهای امام راحل و جانشین بر حقش مقام معظم رهبری امروز در بخش کشاورزی با تنوع تولید به مرز خودکفایی رسیده و بیش از هر زمان دیگر توانمندی‌هایمان را به نمایش می‌گذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به منابع نامحدود آب و خاک در این استان به عنوان یک ظرفیت عظیم اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل بیش از سه میلیارد متر مکعب آب تجدید شونده و بیش از 780 هزار هکتار اراضی آبی و دیم وجود دارد که اگر از این منبع عظیم بهره‌برداری درست انجام شود ما نیازی به واردات در بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

وی گرایش کشاورزان به تولید محصولات سالم و همچنین بهره‌گیری از مدیریت مدرن آبیاری را بیان کرد و یادآور شد: با تکیه بر این دو اصل تحول مهمی را در افزایش محصول در واحد سطح و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان شاهد بوده و بیش از هر زمان دیگر زمینه برای ارتقا بخش کشاورزی فراهم می‌آید.

عبدایمانی به طرح‌های افتتاحی در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: بیش از 12 طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی با 35 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که شامل طرح‌های توسعه‌ای در بخش آبیاری مدرن، زهکشی 120 کیلومتر و طرحهای مهم مهندسی آب و خاک بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود: با توجه به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی یکی از بازوهای اصلی در تحقق حماسه اقتصادی افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است که می‌تواند در تحقق عینی این مطالبه مقام معظم رهبری بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.