قزوین/

جمع‌آوری 2 هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کشور

مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی معاونت توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد امام خمینی گفت: تا پایان سال جاری دو هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کشور جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
محسن سنایی ظهر امروز در جشن انقلاب و همایش تجلیل از 20 هزار طرح اکرام و خانواده در سالن همایش استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امسال از دو هزار میلیارد تومان جذب کمک‌های مردمی در کمیته امداد تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه سال 91 مبلغ 1.5 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کمیته امداد جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: این مبلغ در سال جاری پیش‌بینی کردیم که به دو هزار میلیارد تومان ارتقا یابد که نسبت به سال گذشته نشانگر رشد بیش از 25 درصدی است.

سنایی با بیان اینکه مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های خداپسندانه خود را برای کمک کردن به خانواده‌های نیازمندان به داخل صندوق‌های انداخته، اذعان داشت: کمیته امداد امانتدار نذورات مردم در این صندوق‌ها است و تلاش می‌کند این کمک‌ها در سریع‌ترین زمان به دست نیازمندان برسد.

این مسئول به سرفصل‌های جذب اعتبارات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: بودجه دولتی و رهبری دو سرفصل این نهاد است که هر ساله کمک‌های خوبی به قشر نیازمندان جامعه می‌شود و همچنین اعتبارات سرفصل سوم این کمیته نیز از طریق منابع درآمدزایی فعالیت‌های اقتصادی این اداره کل کسب می‌شود.

مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی معاونت توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد امام خمینی اضافه کرد: سرفصل چهارم کمیته امداد از طریق طرح‌های اجرایی این نهاد است که کمک‌های مردمی خیران جمع‌آوری می‌شود و در اختیار نیازمندان برای رفع مشکلات اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های کمیته امداد امام خمینی از اقدامات احیای سنت‌های حسنه است که خوشبختانه با گسترش آن کمک‌ها مردمی نیز افزایش می‌یابد.

وجود 8 میلیون صندوق صدقه در کشور

مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی معاونت توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد امام خمینی بیان کرد: هشت میلیون صندوق صدقات در منازل، ادارات، مغازه و مراکز تجاری در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد طرح‌های مختلفی را برای افزایش مشارکت خیران و نیکوکاران در راستای رفع نیازهای خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اجرا می‌کند، ابراز داشت: طرح صدقات از جمله این طرح‌ها است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.