تصويب طرح ويژه شهر تاريخي نراق و بررسي طرح ويژه حوزه آبخيز سد طالقان از دستور كارهاي يازدهمين جلسه شورايعالي شهرسازي و معماري ايران در دولت جديد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، يازدهمين جلسه شورايعالي شهرسازي و معماري ايران در دولت جديد ، امروز 21 بهمن 92 ، با حضور رئيس و اعضاي شورايعالي و مقامات استاني تشكيل شد.

بنابراين گزارش در جلسه ياد شده ، طرح ويژه حوزه آبخيز سد طالقان مطرح و با توجه به ارائه مطالعه راهبردي مشاور و تحديدهاي جاري در منطقه مقرر شد، دبيرخانه شوراي عالي پيش نويس الگوي مديريت منطقه ويژه طالقان را باتوجه به مشاركت عوامل ذينفع محلي و ملي به جهت اهميت موضوع از طريق مصوبه هيات وزيران و يا ارائه لايحه قانوني تهيه نمايد . طرح ارائه شده براي توجه بيشتر به نكات ارائه شده كميته فني مجدداً به همراه طرح جامع شهر طالقان در شورايعالي مطرح شود. همچنين اجراي مصوبات قبلي شورايعالي از طريق دبيرخانه كتباً پيگيري شود.

اين گزارش حاكي است : طرح ويژه شهر تاريخي نراق نيز در يازدهمين جلسه شورايعالي شهرسازي و معماري ايران تصويب و مقرر شد طرح در كميته فني شماره 3 به جهت حفظ باغات و منطقه حفاظت شده جاسب مورد بررسي و تدقيق قرار گيرد و متعاقباً ابلاغ گردد.

ضمناً باتوجه به پيشنهاد دبير شورايعالي شهرسازي ومعماري با استناد به ماده 9 آئين نامه نحوه بررسي طرحهاي توسعه و عمران، طرحهاي ويژه با خصيصه هاي خاص معماري هم در تصويب شرح خدمات و هم به منظور بررسي طرح، در كميته تخصصي معماري مورد بررسي قرار گيرد. تركيب اعضاي كميته فني و نحوه بررسي طرحهاي ويژه اين كميته «كميته فني شماره 3» به پيشنهاد دبير و تاييد اعضاي شورايعالي قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار