معاون دفتر زیستگاه ها و مناطق سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب بودجه برای احیا تالابها در مجلس، گفت: در سال 93 احتمال افزایش اعتبار اختصاص یافته به انتقال آب از کارون به شادگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسعود باقرزاده کریمی افزود: در گذشته به طور طبیعی سیلابهای مازاد بر احتیاج رودخانه کارون از طریق نهر مارد به تالاب شادگان وارد می شد اما در سالهای اخیر به دلیل سد سازی  بی رویه و کشاورزی توسعه نیافته در اطراف این رودخانه دیگر این انتقال آب به طور طبیعی اتفاق نمی افتد و این تالاب خشک شده است.
 
به گفته وی، اما از ابتدای سال جاری با در نظر گرفتن بودجه ای معادل 5 میلیارد تومان در سازمان محیط زیست برای انتقال آب از کارون به شادگان عملیات فنی این پروژه آغاز شده و در حال حاضر در مراحل نهایی نصب پمپاژها، دریچه ها  و سایر ابنیه مورد نیاز هستیم.
 
کریمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال 93 آغاز خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح آبهای سیلابی رودخانه کارون که بیشتر از دبی پایه این رودخانه هستند به میزان 5 متر مکعب در ثانیه به طور متوسط از طریق پمپاژ به تالاب شادگان هدایت می شود و پیش بینی می کنیم تا حدود 6 ماه آینده این تالاب احیا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار