عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور گسترده و دیگر بار ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مأیوس و مظلومان جهان را امیدوار می‌سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی در آخرین شب مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین(ع) برگزار شد اظهار کرد: تا پیش از انقلاب شاه این مملکت هم نوکر غربی‌ها بود.

وی افزود: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را ارزیابی کنیم باید ابعاد شکل‌گیری آن را با مراجعه به تاریخ بررسی کنیم و عوامل استمرار آن را مورد توجه قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای سه مورد عوامل محوری بوده است عنوان داشت: 35 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و امیدواریم تا ظهور امام عصر (عج) پابرجا بماند.

وی ادامه داد: انقلاب‌های فراوانی در طول تاریخ رخ داده ولی آن دسته از آنها باقی ماندند که برای خداوند اقامه شدند؛ هر انقلابی که در مسیر الهی باشد پیروز خواهد شد.

طاهری خرم آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب هدفی جز خداوند را در نظر نداشت گفت: ایشان دارای روحیه ظلم‌ستیزی بودند و حمایت میلیون‌ها نفر از ایشان سبب نشد که دست از این ویژگی بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل در مورد دستگیری خود توسط عمال رژیم می‌فرمود والله که من نترسیدم ولی آنها هراس داشتند و حتی اجازه ندادند بایستیم تا نماز بخوانم؛ همه این شجاعت و استقامت به دلیل خلوص نیت و توکل بر خداوند بود.

وی با بیان اینکه امام راحل و مراجع در مقابل تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی ایستادگی کردند عنوان داشت: رژیم در مقابل عقب‌نشینی کرد و مردم هم پشتیبان ولایت بودند؛ در 22 بهمن رژیم شاه و بختیار تصمیم گرفتند کودتا کنند به این ترتیب که حکومت نظامی را به ساعت 16 تقلیل دادند و قصد داشتند سران انقلاب را دستگیر کنند؛ همه بدون استثناء مانده بودند که چکار کنند ولی امام راحل در اتاقی دو رکعت نماز خواندند و فرمودند به مردم بگویید به حکومت نظامی اعتنا نکنند و به خیابان بریزند و این امر موجب سرنگونی رژیم و پیروزی انقلاب شد.

طاهری خرم آبادی با اشاره به کلام امام در مورد آن زمان خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند خدا خواست که چنین بشود و انقلاب به پیروزی برسد؛ ایشان هیچ گاه سخن از خود به میان نمی‌آورد و تنها پشتوانه امام اتکال به خداوند متعادل و توسل به اهل بیت(ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ظهور و بروزهای مختلف در امام تاثیری نداشت زیرا ایشان از ابتدا به دنبال هدفی مشخص بودند و به خداوند اعتماد داشتند.

وی با بیان اینکه گام نخست و تکیه‌گاه انقلاب اسلامی، قیام برای خدا بوده است افزود: با فاصله کوتاهی پس از انقلاب قضایای کردستان، بلوچستان و ترکمن‌صحرا به وجود آمد و پس از آن هم شاهد جنگ بودیم؛ ملت ایران با تأسی به اباعبدالله(ع) و فرهنگ عاشورا جان خود را فدا کردند تا انقلاب باقی بماند؛ خلوص نیت یکی از عوامل مهم پیروزی است که مردم ما آن را داشتند.

طاهری خرم آبادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همان راه امام را ادامه دادند و در عالمی که ابرقدرت‌ها مسائلی همچون تحریم را به میان می‌کشند یا اینکه رفتاری دیگر دارند، یک نوع برخورد دارند و عزت اسلام را با چیزی معاوضه نمی‌کنند و این سنت پیامبر اکرم (ص) است که دین خدا را با هیچ چیز دیگر معامله نمی‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری جذب حداکثری مردم را دارای مبنایی دینی در اسلام دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) حاضر بود نام خود را از زیر نامه بیعت با قبایل پاک کند ولی بر سر اصول دین با کسی معامله نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه معامله بر سر اصل اسلام جایز نیست گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند تغییر تاکتیک داریم و این امر اشکالی ندارد ولی اصول بر سر جای خود هستند؛ اگر خواهان تداوم انقلاب اسلامی هستیم باید بر مسئله اخلاص و قیام برای خدا، نه تنها در حوزه رهبری بلکه در همه شؤون و در میان همه مردم تکیه کنیم.

طاهری خرم آبادی پایبندی به قانون و نظام‌مندی حکومت را دیگر ویژگی انقلاب و جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) دستور برگزاری انتخابات را صادر فرمودند و این در حالی بود که میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها فریاد زده بودند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ولی امام راحل قصد داشت رأی مردم به صورت نظام‌‌مند در تاریخ ثبت شود و جهانیان بدانند که بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند و بعد از آن هم انتخابات خبرگان قانون اساسی و نیز تایید همان قانون برگزار شد و چهارمین انتخابات هم مربوط به مجلس و پنجمین هم برای انتخاب رئیس جمهور بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برگزاری این تعداد انتخابات بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نشانه نظام‌مندی جمهوری اسلامی است و در حقیقت حکومت بر اساس اسلام ولی با تکیه بر رأی مردم تشکیل شده است؛ ایشان با روشن‌ضمیری خاص و آینده‌نگیری دقیق پشتوانه مردمی نظام را تقویت کردند و اگر کسانی نظام را به استبداد و خودرأی متهم کنند بی‌انصاف هستند.

وی افزود: امروز به برکت اسلام، قرآن و خون شهدای انقلاب که راه ائمه اطهار(ع) را ادامه دادند، نظامی اسلامی و با رویکرد دفاع از مستضعفان عالم پیش می‌رود و در همه صحنه‌های علمی به ویژه در زمینه دانش هسته‌ای، جزو کشورهای قدرتمند جهان محسوب می‌شود در حالی که در گذشته معطل آمریکایی‌ها و دیگران بودیم تا یک قطعه کوچک را به ما بفروشند./ش

برچسب ها: قم ، راهپیمایی ، باشکوه ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.