مراسم معارفه رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "غلامعلی حداد عادل" و جمعی از اساتید، در سالن شهید مطهری این انجمن برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "علی جنتی" در این مراسم گفت: سخن گفتن درباره این انجمن موجب می شود خواه ناخواه چهره های آشنا و پرشماری از فرهنگ و دانش و اندیشه اسلامی در پیش چشمانمان نقش ببندد.
 
وی ضمن اشاره به تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی و تلاش ها و پیشرفت های علمی فرهنگی اساتید سرزمین ایران در عرصه های مختلف از جمله فلسفه، تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و ادب، پزشکی و ... گفت: در پرتو روح دانش اندوزی ، شوق معرفت جویی و حس کنجکاوی و تحقیق ، قلمرو ایران اسلامی در اندک مدتی کانون انوار دانش شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کارنامه مفاخر فرهنگی ایران بی شک فصلی درخشان از تاریخ اسلامی است و سهم فرهیختگان در توسعه فرهنگ و تمدن بر کسی پوشیده نیست.
 
جنتی ضمن تاکید بر پیشرفت های علمی کشورمان بر اساس فرهنگ اصیل اسلامی اظهار کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در جایگاه دیرپاترین نهاد علمی و فرهنگی کشور با پیشینه ای بیش از 90 سال فعالیت و خدمت، اساتید برجسته ای که همه از دشت فرزانگی برخاسته اند به خود دیده است که بر گنجینه ذخایر این سرزمین افزوده اند.
 
وی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در طول زمان، فراز و فرودهای بسیاری بر خود دیده است اما جان مایه اصلی آن همواره پاسداشت آثار اثرگذار علمی، پدیدآورندگان و نخبگان فرهنگی این سرزمین بوده که یکی از انها "دکتر مهدی محقق" است.
 
جنتی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اساتید این انجمن فصل سوم فعالیت خود را آغاز کردند و دکتر محقق یکی از سرآمدان این عرصه به شمار می آید که بر طراز و وزانت این انجمن بسیار افزود.
 
وی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نهادی است که حفظ آثار این فرهنگ پیشرو و معرفی چهره های تابناک آن را به عهده دارد و امیدوارم این انجمن پرسابقه و با قدمت به همت استاد فرزانه دکتر مهدی محقق و سایر اندیشمندان و صاحبنظران بار دیگر رسالت اصلی خود را بازیابد.
 
جنتی در پایان ضمن اشاره به وظایف و فعالیت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران افزود: این انجمن وظیفه دارد دانشمندان، متفکران و هنرمندان امروز ایران را گرد هم آورد و آثار ارزنده آنان را از گزند غفلت و فراموشی مصون دارد و تکریم این سرمایه های ملی را دائما به جامعه یادآوری کند.
 
دراین مراسم ضمن قدردانی از خدمات مهدی محقق و اعطای حکم وی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "حسن شهرستانی"، "محمد مهدی مظاهری"، "سید محمد کاظم موسوی بجنوردی" و "علی اکبر رزمجو" به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران احکام خود را از علی جنتی دریافت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار