خودکفايي در صنعت نفت و گاز گچساران از دستاوردهاي بسيار بزرگ نظام جمهوري اسلامي ايران است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،پيش از انقلاب اسلامي تمام عمليات اکتشاف ، توليد ، انتقال ، تجهزيات و حتي نيروي انساني و کارکنان اين صنعت را کشورهاي بيگانه به عهده داشتند و اما پس از 35 سال تلاش مسئولان و مردم اجراي طرحهاي بزرگ در بخش نفت ،گاز و پتروشيمي و خودکفايي در عرصه ساخت بسياري از تجهيزات مدرن و ماشين آلات صنعتي در اين بخش بزرگ اقتصادي و حياتي افتخاري براي ملت سربلند ايران اسلامي و کارکنان خدوم شرکت نفت است.
مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران با اشاره به دستاوردهاي ارزنده انقلاب اسلامي در بخشهاي صنعتي بويژه نفت وگاز گفت: 70 درصد از قطعات و تجهيزات نفتي اين شرکت در داخل کشور توليد مي شود.

محمد باورساد افزود: تعمير و ايمن سازي تمام قطعات تاسيسات نفت وگاز گچساران با تلاش شبانه روزي نيروي هاي متخصص بومي و بدون هيچ نوع وابستگي ، از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وي گفت: اين درحالي است که قبل از انقلاب اسلامي دانش بهره برداري نفت و گاز در اختيار ايران نبود اما اين فرايند هم اکنون به برکت انقلاب اسلامي بومي شده است.

وي از صرفه جويي 500 ميليارد توماني از توليد تجهيزات و قطعات تاسيسات نفتي شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران از سوي متخصصان داخلي کشور خبر داد و گفت: اين خودکفايي نشان از نقش برآب کردن تحريم هاي اقتصادي قدرت هاي جهاني در عرصه صنايع نفت وگاز دارد.

رييس اداره نگهداري و تعميرات شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: اين شرکت با ساخت بيش از يک هزار قطعه از لوازم فني مورد نياز به خودکفايي 80 درصدي در ساخت و تعمير قطعات مورد نياز صنعت نفت دست يافته است .

محمد شهبازي با بيان اينکه از سال 84 تاکنون که بسياري از قطعه هاي مورد نياز صنعت نفت توسط شرکت هاي خارجي مورد تحريم واقع شده است ، گفت: متخصصان داخلي بسياري از قطعه ها را طراحي و ساخته اند و ساخت و تعمير تجهيزات و قطعات اساسي مورد نياز صنعت نفت با هدف مقابله با تحريم ها و جلوگيري از کاهش توليد نفت در شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران صورت گرفته است.

وي افزود: اين شرکت در زمينه خودکفايي و تامين قطعات و لوازم صنايع نفت و گاز در چهار سال گذشته 75 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي داشته است .

شهبازي گفت: با توجه به توانمندي هاي کشور ايران در زمينه صنعت، معدن، نفت و گاز و صنايع پايين دستي آن، تحريم ها هيچ وقت کارساز نشده است و استفاده از خدمات متخصصان داخلي از افتخارات شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران است.

شهبازي يکي از قطعات اساسي را توربين TA عنوان کرد و افزود: تعمير و بازسازي تيغه هاي داغ اين توربين در بهره برداري و ارسال نفت به مبادي صادراتي بسيار مهم است.

وي يکي ديگر از اقدامات متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران را در ساخت پروانه کمپرسورهاي واحد گاز و گازمايع 900(پازنان2) وهمچنين تعمير کلي کمپرسور اين واحد عنوان کرد .

شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران با توليد روزانه 670 بشکه نفت در روز دومين توليدکننده نفت کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، صنعت ، خودکفایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار