گروه دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی در جشنواره موسیقی فجر سه قطعه وطنی از جمله «ای ایران» و «خوشه‌چین» را اجرا می‌کند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، «ایران، سرزمین مهربانی‌ها» عنوان کنسرت گروه «دادمهر» به سرپرستی پروین سلطانی است. این گروه در بیست ‌و نهمین جشنواره موسیقی فجر  سه قطعه وطنی اجرا می‌کند؛ «ای ایران» و«خوشه‌چین» از جمله این قطعات هستند.
 
به گزارش ستاد خبری بیست ‌و نهمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «دادمهر» در سال 1386، به همت پروين سلطاني و با دعوت از بانوان تحصيلكرده در حوزۀ موسيقی دستگاهی ايران تأسيس شده و تاكنون، كنسرت‌های بسیاری در محافل فرهنگي و مراكز دانشگاهي، علمي و ادبي برگزار کرده است.
 
حضور اين گروه در بيست و هفتمين جشنوارۀ بين‌المللي موسيقي فجر، که نخستین حضور آن در این جشنواره به‌شمار می‌آمد، با موفقيت و استقبال خوبی روبه‌رو شد.
 
گروه«دادمهر» به گفته سرپرست آن در جشنواره بیست و نهم با توجه به تعلق خاطری که به میهن دارد، سه قطعه وطنی اجرا می‌کند. «ای ایران» و«خوشه‌چین» از ساخته‌های روح‌الله خالقی از جمله این قطعات هستند.
 
به گفته سلطانی، «دادمهر» در یک بخش به اجرای برنامه می‌پردازد و پنج قطعه را اجرا می‌کند. بخش‌هایی هم تک‌نوازی و ساز و آواز است تا هنر اعضای گروه در نوازندگی آشکار شود.
 
سلطانی درباره شیوه انتخاب قطعات برای جشنواره گفت: مخاطبان ما ترکیبی از نسل گذشته و جوانان امروز هستند و ما می‌خواهیم با اجرای این قطعات، میان این دو نسل پل بزنیم و ارتباط برقرار کنیم.
 
وی ادامه داد: من بارها و بارها شاهد بوده‌ام که حتی مخاطبان نسبتا جدی هم وقتی به کنسرت بانوان می‌آیند دلشان می‌خواهد آهنگ‌های شاد بشنوند؛ در صورتی‌که اگر فضا و مجال بیشتری برای زنان هنرمند فراهم شود و این گروه از هنرمندان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، سطح سلیقه مخاطب هم بالا کشیده می‌شود.
 
سلطانی جشنواره موسیقی فجر را بهانه خوبی برای توجه به موسیقی بانوان دانست و افزود: خوشبختانه حضور بانوان در جشنواره امسال جدی‌تر و بیشتر است. اما چه خوب که در ایام دیگر سال به‌جز دهه فجر هم به موسیقی بانوان پرداخته شود. می‌توان در مناسبت‌های مختلف ملی- مذهبی جشنواره برگزار کرد. حتی می‌توان جشنواره مستقلی را به موسیقی بانوان اختصاص داد.
 
به گفته سرپرست گروه «دادمهر» هرچه رقابت بیشتر باشد، گروه‌ها و هنرمندان دلگرم‌تر می‌شوند و رشد می‌کنند.  البته به نظر می‌رسد در دولت تدبیر و امید، راه بر هنرمندان موسیقی بازتر شده است.
 
گروه «دادمهر» در کنسرت اخیر خود همچنین قطعه«باران» از ساخته‌های کیوان ساکت را هم اجرا می‌کند.
 
این گروه به خوانندگی و سرپرستی پروین سلطانی، 26 بهمن ماه، ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.   
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.