دو نیروی پلیس به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه کانال سوئز کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،وزارت کشور مصر روز سه شنبه از کشته شدن دو نیروی پلیس به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه کانال سوئز خبر داد. 

همچنین در عملیات امنیتی در دو استان در منطقه کانال سوئز در شرق مصر، یک عضو گروه های تکفیری که جلیقه انفجاری پوشیده بود کشته شد و 7 نفر دیگر بازداشت شدند. 

 از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوئیه 2013 ، صدها نفر از نیروهای امنیتی و ارتش مصر در انفجارها و حملات مسلحانه کشته شده اند. 

وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد یک افسر پلیس راهنمایی رانندگی به نام فادی عواد عصر سه شنبه به ضرب گلوله افراد ناشناس موتورسوار در شهر پورت سعید در شرق مصر کشته شد. 

وزارت کشور مصر قبلا نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود یک پلیس راهنمایی رانندگی در شهر اسماعیلیه که در منطقه کانال سوئز قرار دارد صبح روز سه شنبه به ضرب گلوله افراد ناشناس موتورسوار کشته شده است. 

وزارت کشور مصر تاکید کرد جستجو برای یافتن عاملان این دو حادثه ادامه دارد. 

سرهنگ احمد محمدعلی سخنگوی نیروهای مسلح مصر روز سه شنبه در بیانیه ای که در صفحه فیسبوک او منتشر شد گفت نیروهای ارتش و پلیس مصر عملیات امنیتی مشترکی در استان‌های اسماعیلیه و پورت سعید انجام دادند که بر اثر آن یک فرد تکفیری طرفدار اخوان المسلمین که جلیقه انفجاری پوشیده بود کشته شد و هفت نفر نیز بازداشت شدند. به گفته این سخنگو، نیروهای امنیتی در این عملیات یک کمربند انفجاری و تعدادی نارنجک و بمب و تجهیزات و مواد ساخت مواد منفجره کشف و مصادره کردند. 

دولت مصر اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی نامیده است و اخوان المسلمین نیز برکناری مرسی را کودتای نظامی می داند. 

حملات تندروها به نیروهای امنیتی مصر در شبه جزیره سینا از زمان برکناری مرسی افزایش یافته و دامنه آن به قاهره و دیگر شهرهای مصر نیز کشیده شده است. گروه انصار بیت المقدس که در شمال سینا فعالیت دارد مسئولیت اکثر این حملات را بر عهده گرفته است. گروه های تندرو دیگری نیز مسئولیت برخی حملات را پذیرفته‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار