جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به خواست باراک اوباما رئیس جمهور این کشور پاسخ مثبت دادند و با ارائه طرحی برای افزایش بدون قید و شرط سقف استقراض دولت موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که قصد این مجلس را برای بررسی طرح افزایش بدون قید و شرط سقف استقراض به خبرنگاران اطلاع داد گفت: این طرح در جلسه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و به دموکرات‌ها اجازه خواهیم داد با این طرح موافقت کنند و ما (جمهوری خواهان) نیز کمترین رای مورد نیاز برای تصویب این طرح را تامین خواهیم کرد. 

پس از آن یک نماینده جمهوری خواه گفت به علت برف و بوران، مجلس نمایندگان قصد دارد رای گیری درباره این طرح را به جای روز چهارشنبه، در روز سه شنبه انجام دهد. 

معلوم نیست چه زمانی مجلس سنا که در آن دموکرات‌ها در  اکثریت هستند این طرح را بررسی خواهد کرد ولی پیش بینی می شود تا قبل از 27 فوریه که استقراض دولت به سقف تعیین شده کنونی خواهد رسید، این طرح تصویب شود. در صورتی که کنگره آمریکا سقف استقراض دولت را افزایش ندهد، دولت نخواهد توانست بخشی از بدهی هایش را بازپرداخت کند و در نتیجه بازار‌های مالی به هم خواهند ریخت و بسیاری از طرح های دولت فدرال متوقف خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار