مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده، جزئیات پرونده کهریزک، صحبت‌های وزیر دادگستری در خصوص سبد کالا، بررسی پرونده ترور دادستان زابل، اظهارات وکیل مدافع "علی مطهری"، بازدید سرزده "ناصر سراج" از دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و علی لاریجانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده، جزئیات پرونده کهریزک، صحبت‌های وزیر دادگستری در خصوص سبد کالا، بررسی پرونده ترور دادستان زابل، اظهارات وکیل مدافع "علی مطهری"، بازدید سرزده "ناصر سراج" از دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه (18دی ماه) در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.




آخرین جزئیات پرونده "فاطمه هاشمی" از زبان علیزاده

وکیل خانواده هاشمی گفت: حکم این پرونده ۵ بهمن ابلاغ و ما تا ۲۶ این ماه برای اعتراض زمان داریم که احتمالا در آخرین روز‌ها برای اعتراض اقدام خواهیم کرد.


** سه متهم پرونده کهريزک با اتهام بازداشت غير‌قانوني، به 5 سال انفصال از خدمات دولتي و انفصال دائم از خدمات قضايي محکوم شده‌اند، اما به دليل اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.




پرونده کهریزک در انتظار رای شعبه/ این پرونده همچنان در نوبت رسیدگی است

وکیل قاضی حداد از متهمان پرونده کهریزک گفت: پرونده کهریزک همچنان در نوبت رسیدگی قرار دارد و هیچ خبری نخواهد شد مگر آنکه شعبه رای را صادر و تکلیف پرونده را معلوم کند.

** حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفي پورمحمدي در جشن انقلاب كه جمعه‌شب در امامزاده زبيديه خاتون(س) قزوين برگزار شد بر این موضوع که انقلاب اسلامي براي ملت ايران نعمت حق‌مداري و حق‌گويي در دوران جاهليت نوين و مدرن را به ارمغان آورد، تاکید کرد.




50درصد تورم به خاطر يارانه‌هاست/ 2 ميليون سبد كالا توزيع شده است



وزير دادگستري گفت: بيش از 50 درصد تورم سه سال گذشته به دليل پولي است كه در قالب يارانه به مردم تزريق شده است.

** روز ۱۵ آبان سال جاری "موسی نوری قلعه" دادستان زابل در یک اقدام تروریستی توسط عده‌ای از افراد به شهادت رسید.




پرونده ترور دادستان زابل طی 20 روز آینده به دادگاه می‌رود

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عامل اصلی ترور دادستان زابل دستگیر شده است، گفت: امیدواریم تا ۲۰ روز آینده پرونده با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه برود.

** علی مطهری نماینده مردم تهران چندی پیش در سخنانی بر لزوم تعیین تکلیف سران فتنه تاکید کرده بود و با انتقادات تندی، استقلال قوه قضائیه را زیر سوال برده بود.  



پرونده "علی مطهری" باید در دادسرا مختومه شود

وکیل مدافع علی مطهری گفت: با توجه به اینکه نظر اعضای هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی بر این بود که سخنرانی مطهری در راستای وظایف نمایندگی‌اش بوده، بنابراین باید پرونده در دادسرا مختومه شود.

** مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت در این بازدید، گزارشی از روند گازرسانی در کل کشور مخصوصا در روزهای اخیر ارائه داد.



بازدید سرزده سراج از دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور به‌صورت سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران (مرکز مدیریت تولید،‌ انتقال و توزیع گاز) بازدید کرد.

** محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری انقلاب اسلامی را یک حادثه بزرگ در نیمه دوم قرن بیستم دانست و افزود: فرزندانی که در انقلاب بدنیا آمده‌اند امیدهای آینده و سرمایه ما هستند و بسیار مهم است که این انقلاب را بشناسند و بنده از صدا و سیما تشکر می‌کنم که این فرصت طلایی را ایجاد کرد تا انقلاب پیروز شود.
  




ای آمریکا دیگر نقض روح توافقنامه نیست، نقض ماهیت و متن توافقنامه است/غرب تحریم‎هایش را بر نمی‎دارد

لاریجانی گفت: انقلاب اسلامی نقطه مبداء ماست و محور بصیرت زایی فهم درست از این انقلاب است، چرا که بحث مهم سازمان سیاسی و اجتماعی ناشی از انقلاب اسلامی است.

** آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه در راهپیمایی 22بهمن حضور یافت.




آیت‌الله آملی لاریجانی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهمی برای تمام دنیاست

رئیس قوه‌قضاییه گفت: کشورهای سلطه گر با این حضور پرشکوه مردم می‌فهمند که ملت ایران در اثر تحریم از پای در نخواهد آمد بلکه با نشاط پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کند.

** در سی و پنجمین قرار انقلابی‌ بار دیگر مردم این سرزمین حماسه 22 بهمنی دیگر را با مشت‌های کوبنده خلق کردند و گزینه روی میز خود را بر دشمنان نشان دادند.




آیت‌الله آملی لاریجانی: حضور پرشور مردم پیام مهمی برای تمام دنیاست

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با حضور در جمع راهپیمایان خود را در خلق حماسه عظیم و میلیونی مردم شریک کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، پرونده ، دادگاه ، حکم ، وکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار