رئیس دستگاه امنیت ملی آمریکا درباره حضور تروریست‌های خارجی در سوریه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "جیمز کلاپر" در نشستی در سنای آمریکا گفت: حدود بیست هزار تروریست افراطی در بین گروه های مسلح مخالف در سوریه حضور دارند. 

کلاپر شمار جنگجویان مخالف در سوریه را 75 هزار تا 115هزار نفر برآورد کرد و افزود: جنگ در سوریه وضعیت فاجعه‌آمیزی به وجود آورد که خطر کشیده شدن پیامدهای آن به دیگر مناطق وجود دارد. حدود هفت هزار و پانصد تروریست خارجی از پنجاه کشور به سوریه رفته اند. اختلاف سیاسی گسترده‌ای در رویکردهای گروه‌های مسلح در سوریه وجود دارد. 

این مقام امنیتی آمریکا همچنین مدعی شد جنگجویان خارجی که در جنگ های افغانستان و پاکستان شرکت داشته اند به دنبال حمله به اروپا و آمریکا هستند. 

وی همچنین گفت : انتظاراتش از مذاکرات صلح سوریه در ژنو درحد پایین است و رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی این کشور که 3 سال است از آن می‌گذرد را پر از مشکلات توصیف کرد.

وی همچنین مدعی شد : انتظار می‌رود بخاطر نوعی از تنگنا و بن‌بست که طولانی شده است ، دولت بشار اسد قدرت کافی برای حفظ تسلطش بر سرزمینی که در آن با مخالفانی که از حمایت و پشتیبانی کافی خارجی برای ادامه جنگ برخوردارند را نداشته باشد .

شایان ذکر است که روز گذشته اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از نشست‌های رو در رو در ژنو با طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد که مذاکرات صلح بین دولت سوریه و مخالفان پیشرفت چندانی نداشته و بی‌نتیجه بوده است.

کمیته نیروهای مسلح  مجلس سنای آمریکا شب گذشته  جلسه ای پرسش و پاسخ به منظور بررسی تهدیدات بین‌المللی که در زمان حال و آینده پیش روی امنیت ملی این کشور  قرار دارد، برگزار کرد. 

مهمانان این جلسه "جیمز کلاپر"  مدیر اطلاعات ملی و ژنرال "مایکل فلین" رئیس آژانس اطلاعات دفاعی بودند که به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار