رسانه‌ای عربی مدعی شد که نمایندگان سرویس های اطلاعاتی ۷ کشور برای جلوگیری از به قدرت رسیدن وزیر دفاع مصر به عنوان رئیس جمهوری مصر جلسه‌ای را در ترکیه برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری الوطن در گزارشی به نقل از منابع آگاه مسئول در ترکیه مدعی شد: در آغاز هفته جاری نمایندگانی از سرویس‌های اطلاعاتی هفت کشور در شهر استانبول ترکیه گردهم آمدند، تا مانع از پیروزی  ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر شوند.

بر اساس این ادعا منابع آگاه و مسئول در دولت ترکیه افزودند:  این جلسه  با حضور یکی از اعضای برجسته سازمان اخوان المسلمین برگزار شد. همچنین نمایندگانی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، آلمان، رژیم صهیونیستی، ترکیه، فرانسه نیز  در این نشست شرکت داشتند.

این منابع افزودند شرکت کنندگان در این جلسه که به دعوت مستقیم رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به این کشور دعوت شده بودند در نهایت به این نتیجه رسیدند که به محض به قدرت رسیدن ژنرال عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر به عنوان رئیس جمهوری مصر، برای ترور وی سریعا وارد عمل شوند.

برطبق ادعای این گزارش و گفته‌های منابع ترکیه: در این جلسه  مساله خطرناک بودن به قدرت رسیدن السیسی مورد بررسی قرار گرفت، و نماینده اسرائیل در این جلسه اعلام کرده بود که به قدرت رسیدن السیسی به منزله ادامه خطر برای تل آویو برای مدت طولانی خواهد بود.

در این زمینه نماینده آمریکایی حاضر در جلسه هم گفت: به قدرت رسیدن السیسی به منزله نابودی تمام برنامه های آمریکا برای منطقه استزیرا السیسی بر خلاف دیگران در رای و نظر خود مستبد و متعصب است و هرگز ازنظرات دیگران در اداره امور کشورش پیروی نمی کند.

منابع مطلع ترکیه گفتند: شرکت کنندگان در این جلسه در پایان به این نتایج دست یافتند که باید به خواست اخوان المسلمین در مصر توجه شود، و السیسی را برای محاکمه به دادگاه بکشانند، تا در صورت لزوم در دادگاه بین المللی محاکمه شود، و برای دستیابی به این نتیجه نیز یک میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده تا با کمک وکلایبا تجربه برای محاکمه السیسی تلاش لازم به عمل آید.

گفته می شود، دولت ترکیه مسئولیت هماهنگی لازم در این رابطه با گروه اخوان المسلمین را به دست گرفته است.

همچنین این منابع آگاه در ادامه گفتند: شرکت کنندگان در این جلسه همچنین به این نتیجه رسیدند که با کمکرژیم صهیونیستی و همکاری چند شرکت متخصص در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی تبلیغات لازم را بر ضد السیسی آغاز کنند و طوری نشان دهند که وی قصد دارد مصر را به صورت نظامی اداره کند،البته برای این طرح هم بودجه‌ای نزدیک به 400 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

همچنین الوطن مدعی شد که شرکت کنندگان در این جلسه اعلام کردند: باید سازمان جهانی جماعت اخوان المسلمین تمام تلاش خود را به کار گیرد تا از یک نامزد واحد و مشترک حمایت لازم به عمل آید، و برای تحقق این مهم نیز مبلغی در حدود 700 هزار دلار در نظر گرفته شده است،و   اینکه جماعت اخوان از جوانان انقلابی مصری و مخالفان نامزدی السیسی حمایت لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار