مرکز رشد کشاورزی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه اقدام به شناسايي و جمع آوري خواص گياهان دارويي پر مصرف در طب سنتي در منطقه غرب استان کرمانشاه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ابراهیم باباخانی مدیر مرکز رشدکشاورزی مناطق گرمسیری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: گرچه اطلاعات و نحوه مصرف گياهان دارويي در منابع قديمي و يا كتب ترجمه شده مختلف قابل دسترس مي باشد، اما هدف اصلی از این اقدام این بوده که از این طریق اطلاعات سنتي مناطق مختلف ايران مورد توجه قرار گيرد.

وی ابراز امیدواری کرد اینگونه تحقیقات بتوانند با اطلاع رساني مناسب افراد علاقمند را تشويق به مصرف این گیاهان نموده و زمينه را براي تحقيقات جامع در زمينه خواص و تركيبات اين گياهان مهيا کند.

باباخانی با اشاره به اینکه غرب استان کرمانشاه داراي اقليم نيمه خشک مي باشد که واجد شرایط  رشد گياهان دارويي متنوع از قبيل خارشتر، خرزهره، اکاليپتوس و ... مي باشد، گفت: در اين تحقيق پس از جمع آوري گونه ها در فصل رويش گياهان و پرس کردن آنها، نمونه ها به هرباريوم منتقل گرديد و مورد شناسايي و بررسي قرار گرفت.

وی افزود: در مجموع 15 گونه دارويي در اين منطقه شناسايي شد و سپس خواص دارويي هر کدام تعيين گرديد که  در بين اين 15 گونه، خارشتر از پراکنش خوبي در منطقه برخوردار است که این مسئله بیش از هرچیز نشان دهنده قدرت سازگاري خارشتر با اين منطقه مي باشد./ش ک

برچسب ها: شناسایی ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.