رئیس سازمان مدیریت بحران ازعدم بودجه در این سازمان خبر داد و افزود: یکی از معضل ها در حوادث عدم مدیریت است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دومین اجلاس شورای عالی استانها گفت: کشور ما حادثه خیز است و اخیراً برف و آتش سوزی جنگلها به یکی از معضل های مهم روزهای برفی تبدیل شده است. 

وی افزود: همین حادثه خیزی باعث شده تا قانون به تدبیر مدیریت در سازمان بحران پرداخته و بدین ترتیب در سازمان بحران یک ساختار مناسبی در مدیریت کشور به وجود بیاید که در این بین مجلس در پی تشکیل سازمان مدیریت بحران است که ماحصل آن حضور سازمان مدیریت بحران، فرماندهان و سازمانها و نهادهای ذی  ربط در مواقع بحرانی است که 28 نهاد در آن دخیل هستند.  
قدمی خاطرنشان کرد: شوراها زیرمجموعه سازمان مدیریت بحران هستند و 14 کارگروه تخصصی با توجه به شرایط در تهران به وجود آمده که در این کلانشهر برعهده شهردار تهران و در دیگر شهرها برعهده فرمانداران و استانداران است. مدیر سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: باتوجه به جایگاه پایتخت این مسوولیت برعهده شهرداران گذاشته شده است و هیأت عالی شهرداران، شوراها، شورای شهر و شورای عالی در آن دخیل هستند. 

وی با تشریح وظایف شهرداریها در مواقع بحرانی گفت: شوراها باتوجه به شناخت و ارتباط نزدیک با مردم به کمک سازمان بشتابند و به حوادث و معضل های ناشی به آن را حل و فصل کنند.
 
قدمی با بیان اینکه متأسفانه در مواقع بحرانی این معضل های گوناگونی در نقاط حادثه دیده بوجود می آید گفت: برای مثال در توزیع اقلام به افراد آسیب دیده به دلیل عدم مدیریت افراد دیگری از این مزایا استفاده می کنند که برای کاهش این معضل در پی راه حل و راهکار هستیم. 

مدیر سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه بافت فرسوده و حاشیه نشینی ازمشکلات عدیده محسوب می شود گفت: 14 میلیون حاشیه نشین در مناطق گوناگون کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست و رقمی حدود 95درصد از مساحت کشور بر روی گسل زلزله قرار دارد.

 قدمی گفت: برای مثال شهرستان بم که یک هفدهم شهر تهران است اتفاق های گوناگونی افتاد که اگر خدای ناکرده در شهر چنین اتفاقی بیفتد، بسیار خطرآفرین و پردردسر خواهد بود.  

وی بافت فرسوده را مشکل اساسی کشور دانست و گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی باید به شکلی جدی با بافت فرسوده مقابله کرد.

قدمی حوادث هفته گذشته در گیلان و مازندران را به دلیل عدم شناخت و تجهیزات لازم در شهرهای ذیربط دانست و اظهار داشت: سال 89 بودجه  سازمان مدیریت بحران به سازمان مدیریت راهبردی هدایت شد که این یک خیانت به سازمان بود و باعث شد هم اکنون سازمان یک ریال هم اعتبار نداشته باشد. 

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بحران ، مدیریت ، قدمی ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار