نخست وزیر عراق بر دست داشتن طرف های خارجی در حوادث استان الانبار این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نوری المالکی در سخنرانی هفتگی خود افزود: سازمان های امنیتی کنترل همه مناطقی را که تروریست ها در آنها تردد می کردند در دست گرفتند. نیروهای امنیتی اصرار دارند که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود. این نیروها با تروریست هایی روبرو هستند که شهروندان را مجبور می کنند به عنوان سپر انسانی در خانه هایشان باقی بمانند. 

المالکی افزود: باید تکلیف اوضاع امنیتی در استان الانبار سریعتر مشخص شود تا بازسازی در این استان آغاز شود. دولت به وضع ساکنان شهر فلوجه که مجبور به ترک خانه های خود شدند توجه دارد. ما اراده جدی داریم که ساکنان شهر فلوجه را به خانه هایشان و کارهایشان باز گردانیم. 

وی خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی بین محله های مسکونی و مناطقی که به اردوگاه های تروریست ها تبدیل شده است، تفاوت قائل می شوند. نیروهای امنیتی شهر فلوجه را محاصره می کنند تا مانع از ارتباط تروریست ها در داخل این شهر با خارج شوند. بعضی از مناطق فلوجه به محلی برای ساخت سلاح و بمبگذاری خودروها تبدیل شده است. در این مناطق افسرانی از رژیم سابق و افسرانی از دیگر کشورها حضور دارند. غیرنظامیان در این مناطق حضور ندارند و این مناطق هدفی برای سازمان های امنیتی خواهد بود. 

نخست وزیر عراق گفت: باید طرح دولتی برای بازگرداندن سریعتر ثبات به استان الانبار اجرا شود. این طرح شامل حمایت از دولت محلی الانبار و قبایلی است که با تروریست ها جنگیدند. هدف از اجرای این طرح، هماهنگی عملیات نظامی برای پاکسازی الانبار از تروریسم است. باید پایگاه های تروریست ها در الانبار از بین برود. 

نوری المالکی افزود: بر اساس این طرح کمیته هایی برای ارزیابی از آسیب های وارد آمده به الانبار و تعیین اعتبارات لازم برای بازسازی این استان تشکیل خواهد شد. حوادث الانبار کسانی را که به وحدت عراق باور دارند 

از کسانی که به آن اعتقادی ندارند جدا کرد و مشخص کرد که چه کسانی با تروریسم می جنگند و چه کسانی با آن مبارزه می کنند. بعضی طرف ها در عراق می خواهند طرح های طرف های خارجی را در الانبار اجرا کنند. 

المالکی خاطر نشان کرد: باید اقدامات لازم برای حفاظت از مرزهای بین المللی در استان الانبار انجام شود.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار