تومورهای مغزی پرخون همواره یکی از عوامل ایجاد کننده خطر در اعمال جراحی بوده اند؛ اما طی 30 سال گذشته با ظهور شیوه های اینترونشنال در رادیولوژی در جهان، ریسک عمل چنین تومورهایی کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، این مرکز به عنوان پنجمین دارنده امکانات اینترونشنال رادیولوژی به شمار می رود و پیش از آن استان های تهران، فارس و به تازگی بیمارستان های مشهد و کرمانشاه از این تخصص بهره می برند.

متخصص رادیولوژی بیمارستان گلسان اهواز، پیرامون شیوه کار این تخحصص نوین در استان توضیح داد و گفت: کاری که در این روش انجام می شود، قطع خون رسانی یک تومور مغزی پرخون است که اگر صورت نگیرد، خونریزی زیاد مانع از انجام عمل جراحی بر روی تومور می شود یا ممکن است عوارض ناخواسته دیگری برای بیمار رخ دهد.

دکتر عظیم معتمد فرد ضمن اشاره به این مطلب که این تخصص برای طیف زیادی از بیماران قابل به کارگیری است، عنوان کرد: فیبروم رحم از جمله این بیماری هاست. در بیماران سرطانی نیز با روش های مشابه می توان داروهای شیمی درمانی را وارد بدن فرد کرد. افرادی که به دلیل سرفه های شدید دچار خونریزی ریه می شوند و بیماران پیوند کبدی نیز از دیگر افرادی هستند که این تخصص برای آن ها سودمند است.

گفتنی است؛ اولین عمل جراحی با استفاده از ین روش به تازگی بر روی بیماری در بیمارستان گلستان اهواز انجام گرفت که نتیجه عمل رضایت بخش بوده است./


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.