وزیر امورخارجه روسیه و مصر در نشستی مشترک در مسکو بر تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه راشاتودی:"سرگئی لاوروف" و "نبیل فهمی" در نشستی مشترک در روسیه به رایزنی بر سر تقویت همکاری‌های بین مسکو و قاهره پرداختند.

در این دیدار "سرگئی لاوروف" تاکید کرد:روسیه در پی تقویت روابط خود بامصر است.

همچنین "نبیل فهمی" گفت:برای برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه به همکاری‌های خود با مسئولان روسی ادامه خواهیم داد.

وی افزود : مذاکرات بین مقامات روسیه و مصر فرصتی به منظور هماهنگ کردن مواضع دو کشور درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی است.

فهمی در گفتگو با لاوروف گفت: می‌خواهم به سبب فرصتی که برای سفر به مسکو و ادامه مذاکرات و رایزنی‌ها در اختیار من قرار دادید از شما تشکر کنم.

او همچنین گفت: مهمان نوازی روسیه برای انجام این سفر کافی بود اما من همچنین می خواهم خاطر نشان کنم شیوه برگزاری این مذاکرات با حضور وزرای دفاع و امور خارجه منعکس کننده مواضع طرف های مذاکره کننده درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی است.

فهمی افزود مصر و روسیه با موضوعات مختلفی رو به رو هستند  که باید در مذاکرات روز پنجشنبه به آنها پرداخته شود از جمله مشکلات بین المللی ، به ویژه اوضاع در خاورمیانه و همچنین ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و انسانی و همچنین همکاری های فنی نظامی.

 وزیر امور خارجه مصر گفت برگزاری این گونه نشست ها در مسکو  منعکس کننده حمایت مصر از موضع روسیه درباره برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا است. ما به ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسان علاقمند هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فهمی ، لاوروف ، روسیا ، الیوم ، مسکو ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار