دفتر سازمان ملل در ژنو روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار سه‌جانبه روسیه-آمریکا- سازمان ملل به منظور تلاش برای خارج کردن مذاکرات کنونی درباره مسئله سوریه از بن بست به جای جمعه، پنجشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، هیئت مخالفان و دولت سوریه از روز دوشنبه دور دوم مذاکرات خود را در چارچوب کنفرانس ژنو دو از سرگرفتند اما تاکنون به علت اختلافات عمیق دو طرف پیشرفت چندانی در این مذاکرات حاصل نشده است.

اخضر ابراهیمی نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای سوریه، گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست سه جانبه روز پنجشنبه در ژنو شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر، ابراهیمی روز چهارشنبه در ژنو پیش از نشست با هیئت‌های مخالفان و دولت سوریه با گنادی گاتیلوف دیدار کرد.

ابراهیمی روز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از دومین روز دور دوم مذاکرات درباره مسئله سوریه برگزار شد، گفت: ما پیشرفت چندانی نکرده‌ایم.

وی افزود آغاز این هفته نیز سخت و طاقت فرسا بود همانطور که در گذشته بود و ما همه آنچه را که در توان داریم برای پیشبرد این روند انجام می دهیم.

وی با توجه به بن بست کنونی در مذاکرات که دو طرف از توافق بر سر جدول زمانی گفتگوها خودداری می کنند، همکاری دو طرف سوری و حمایت جامعه بین الملل را خواستار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار