نقش تغذیه در بیماریهای کودکان در کنگره سراسری تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان ۱۴ و ۱۵ اسفند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بررسی می‌شود.

دکتر رضا سعیدی دبیر کنگره تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این کنگره با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت بهداشتی و مرکز تحقیقات نوزادان در مشهد برگزار می‌شود.
 
وی افزود: نقش تغذیه در سلامت نوزادان و کودکان، تغذیه در مادران باردار و شیرده، تغذیه انحصاری با شیرمادر، تغذیه مناسب در نوزادان نارس، تغذیه در بیماریهای کودکان (چاقی، سوتغذیه)، فواید و مضرات مکمل‌های غذایی، منحنی‌های رشد و تکامل در نوزادان نارس، تاخیر در رشد IUGR و عواقب آن، اصول مراقبت تکاملی نوزادان، غربالگری اختلالات متابولیک و ژنتیک، تست غربالگری تکاملی، سلامت و آموزشهای پیش از بارداری، سلامت و بهداشت باورری، مراقبتهای پرستاری در نوزادان پرخطر، نوزادان نارس و مدیریت مشکلات آنان، تشنج نوزادی و عوارض مغزی، اورژانس‌های مادر و نوزاد در اتاق زایمان، استفاده از سلولهای بنیادی در نوزادان و رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی از جمله محورهای این کنگره است. 

وی با اشاره به اینکه نام نویسی در سایت بازآموزی ویژه گروههای هدف این کنگره آغاز شده است تصریح کرد: متخصصان و فوق تخصصان نوزادان و اطفال در رشته‌های مرتبط با کودکان، متخصص زنان و زایمان، کار‌شناسان، کار‌شناسان ارشد و دکترا تغذیه، کار‌شناسان، کار‌شناسان ارشد و دکترا پرستاری، کار‌شناسان، کار‌شناسان ارشد و دکترا مامایی و پزشکان عمومی می‌توانند با مراجعه به پایگاه بازآموزی به نشانیwww. ircme. ir مراجعه کنند. 


علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی کنگره به نشانی http: //www. mums. ac. ir/cong-ncngd مراجعه کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: تغذیه ، رشد ، تشنج ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار