بر اساس آمار و ارقامي که سازمان آمار هند منتشر کرد شاخص توليد صنعتي اين کشور در ماه دسامبر در مقياس سالانه 0.6 درصد کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش شاخص توليد صنعتي در هند در اين مقطع زماني براي دولت حاکم بر هند خبر بدي است، زيرا چند ماه بيشتر به برگزاري انتخابات پارلماني اين کشور باقي نمانده است و انتشار آمار و ارقام منفي اقتصادي هند نظر مثبت راي دهندگان درباره اين حزب را در انتخابات تغيير خواهد داد.

خبر کاهش شاخص توليد صنعتي در هند در حالي اعلام مي‌شود که مصرف داخلي اين کشور نيز به عنوان يکي از نيرو محرکه‌هاي رشد اقتصادي هنوز نتوانسته آنگونه که بايد از سر گرفته شود؛ زيرا نرخ بهره در اين کشور به علت تورم شدید بسیار بالا است.

شاخص توليد صنعتي در هند در ماه دسامبر کمتر از رقم همين شاخص در ماه نوامبر است و از پيش بيني کارشناسان در اين خصوص نيز کمتر است.

کارشناسان مسائل اقتصادي و مالي پيش بيني کرده بودند شاخص توليد صنعتي در هند در ماه دسامبر دست کم به يک درصد در مقياس سالانه برسد.

افت شاخص توليد صنعتي در هند قبل از هر چيز مويد اين واقعيت است که رشد اقتصادي هند به عنوان يکي از کشورهاي با اقتصاد نوظهور از نفس افتاده است.

چرا که توليدات کارخانه‌اي نيز که سه چهارم کل شاخص توليدات صنعتي را نشان مي‌دهد در همين ماه در مقياس سالانه 1.6 درصد کاهش يافته است.

پيش بيني‌ها حاکي از آن است که رشد توليد ناخالص داخلي هند در سال مالي 2013-2014 به حدود 4.9 درصد خواهد رسيد.

اين در حالي است که هند در سال گذشته رشد اقتصادي معادل 4.5 درصد کل توليد ناخالص داخلي اين کشور را تجربه کرده بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: شاخص ، تولید ، صنعت ، هند ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار